در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست انجام شد

تداوم مذاکره برای احیای صنعت پتروشیمی ونزوئلا از سوی ایران

تداوم مذاکره برای احیای صنعت پتروشیمی ونزوئلا از سوی ایران
(دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲) ۱۴:۲۴

نمایندگان شرکت پتروشیمی ونزوئلا در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، مذاکرات خود برای احیای ۱۲ میلیون تن ظرفیت پتروشیمی این کشور را ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، نمایندگان شرکت پتروشیمی ونزوئلا امروز (دوشنبه، 27 شهریورماه) در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیدار کردند و بخش دیگری از مذاکره‌های خود برای احیای صنعت پتروشیمی این کشور را ادامه دادند.

بر اساس این گزارش، جواد اوجی وزیر نفت خردادماه امسال و در جریان سفر به ونزوئلا اظهار کرده بود: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه و کالای ایرانی مربوط به پالایشگاه‌های نفتی به ونزوئلا صادر شده و بخش قابل‌توجهی از ظرفیت خالی‌مانده پالایشی پالایشگاه‌های این کشور احیا شده است، همچنین پس از حوزه پالایشگاهی سراغ مجتمع‌های پتروشیمی این کشور که به‌دلیل تحریم‌ها از کار افتاده بودند، رفته‌ایم، این کشور بیش از ۱۲ میلیون تن ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی همچون آمونیاک، اوره و پلی‌اتیلن دارد.

به گفته وی، امیدواریم با تکیه بر توانمندی شرکت‌های ایرانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی، کاتالیست‌ها و دانش فنی بتوانیم ظرفیت‌های بالقوه مجتمع‌های پتروشیمی این کشور را همچون پالایشگاه‌های نفتی آن به‌صورت مشارکتی بالفعل و محصولات این مجتمع‌ها را در بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۳