گام بلند هند برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی

گام بلند هند برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی
(شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲) ۱۳:۴۱

شرکت نفت و گاز هند ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی خود را بیش از 8 میلیون تن افزایش می‌دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری آرگوس مدیا، شرکت نفت و گاز هند به راهبرد خود برای اختصاص 40 تا 60 درصد نفت خام خود به خوراک به‌منظور تولید مواد شیمیایی ادامه خواهد داد و در نظر دارد ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را از سالانه 3 میلیون و 400 هزار تن به بیش از 8 میلیون تن تا سال 2030 برساند.

آرون کومار سینگ، رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز هند گفت: این شرکت با دیگر نهادها برای کشف فرصت‌ها در زنجیره ارزش تبدیل مستقیم نفت خام به مواد شیمیایی، پالایش و پتروشیمی با راه‌اندازی دو کارخانه سبز تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی در هند همکاری می‌کند.

وی افزود: انتظار می‌رود تقاضای پتروشیمی همچنان قوی باقی بماند و در آینده نیز محرک اصلی تقاضای نفت و گاز باشد.

سینگ پیش‌تر گفته بود که مجتمع پالایش و پتروشیمی دولتی مانگلور برنامه‌های خود را برای گسترش تجارت پتروشیمی ادامه می‌دهد. شرکت نفت و گاز هند با سهمی 72 درصدی سهامدار اصلی مجتمع پالایش و پتروشیمی مانگلور است.

ام ونکاتش، مدیرعامل مجتمع دولتی پالایش و پتروشیمی مانگلور پیش‌تر گفته بود: این شرکت بر اجرای یک طرح پتروشیمی در سواحل غربی هند تمرکز خواهد کرد و برنامه توسعه آن در حال تنظیم است.

هند، سومین اقتصاد بزرگ آسیا، سالانه 25 تا 30 میلیون تن انواع محصول پتروشیمی مصرف می‌کند، مصرف سرانه این کشور حدود یک سوم میانگین جهانی است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که مصرف سالانه پتروشیمی هند تا سال 2040 میلادی با افزایش حدود سه برابری به 80 میلیون تن برسد از این رو این کشور آسیایی مجبور به افزایش واردات یا سرمایه گذاری در پروژه‌های ساخت تأسیسات نو خواهد شد.

تعداد بازدید : ۹۱۹