کسب 2 جایزه رقابت بین‌المللی تجربه برتر از سوی پتروشیمی نوری

کسب 2 جایزه  رقابت بین‌المللی تجربه برتر از سوی پتروشیمی نوری
(یکشنبه ۸ اَمرداد ۱۴۰۲) ۱۳:۱۶

شرکت پتروشیمی نوری با دریافت جایزه‌های ۵ و ۶ ستاره نهمین دوره رقابت بین‌المللی تجربه برتر International Best Practice Competition در سال ۲۰۲۳، بالاتر از آرامکو عربستان و بسیاری از شرکت‌های معتبر دنیا ایستاد.

به گزارش نیپنا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی نوری در نخستین حضور خود در این رقابت‌ معتبر بین‌المللی موفق شد در ارائه دقیق اظهارنامه‌ها و پاسخ به نظرات داوران در دو فرآیند «ابزارهای بهبود فرآیند دیجیتال» و «مدیریت دانش به‌صورت سیستمی و دیجیتالی» جایزه‌های ۵ و ۶ ستاره این رقابت را از آن خود کند.

این رقابت که نهمین دوره آن برگزار شد، به‌صورت سالانه از سوی سه مؤسسه معتبر بین‌المللی Center for Organizational Excellence Research ،Global Benchmarking Network و Best Practice Improvement Resource در نیوزیلند و با حضور داوران متخصص بین‌المللی و شرکت‌های بزرگ تولیدی از نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، فرآیندهای فوق توانستند بین حدود ۱۰۰ فرآیند از کشورهای مختلف جهان (استرالیا، چین، آمریکا، عربستان، نیوزیلند، هند، فیلیپین، شیلی، امارات، ایران، مالزی، مصر و...) که به مرحله دوم این رقابت راه یافته بودند به جمع ۳۰ فرآیند نهایی راه یابند که از این میان، فرآیند «ابزارهای بهبود فرآیند دیجیتال» توانست با کسب امتیازات بالا از اظهارنامه و پاسخگویی به پرسش‌های داوران در جلسه دفاع، جایزه پنج ستاره این رقابت را با عنوان Excellent International Best Practice کسب کند.

در ادامه فرآیند «مدیریت دانش» شرکت پتروشیمی نوری نیز که توانسته بود پیش از این با حضوری مثال‌زدنی بالاتر از بسیاری شرکت‌های بزرگ جهان به‌ویژه آرامکو عربستان، به جمع ۱۴ فرآیند برتر این رقابت راه یابد، پس از انجام ممیزی داوران بین‌المللی، جایزه ۶ ستاره این رقابت را با عنوان Outstanding International Best Practice از آن خود کرد تا به این ترتیب جایزه‌ای که یک درجه بالاتر از نشان عالی Excellent است به کشورمان تعلق گیرد.

در پایان این فرآیند و در نظرات نهایی داوران آورده شده است: فعالیت انجام پذیرفته در پتروشیمی نوری یکی از جامع‌ترین سیستم‌های مدیریتی دنیا است که نشان از بلوغ بالای این فرآیندها، برنامه‌ریزی صحیح، حمایت گروه مدیریتی و جاری‌سازی مناسب آن در سازمان دارد و این موضوع مشارکت همه بخش‌ها و کارکنان را در فعالیت‌های گسترده سازمان امکان‌پذیر می‌کند. این عنوان تأیید می‌کند که فرآیندهای فوق در نوری یک Best Practice بین‌المللی ممتاز در دنیاست و می‌تواند به‌عنوان معیار سنجش و الگویی دقیق، مورد توجه شرکت‌های دیگر قرار گیرد.

شایان ذکر است آماده‌سازی دو اظهارنامه کتابچه‌ای به زبان انگلیسی برای هر فرآیند، پاسخ به نظرات داوران و اصلاح اظهارنامه، خلاصه‌سازی اظهارنامه، آماده‌سازی گزارش و حضور در نشست‌های متعدد دفاعیه در حضور داوران بین‌المللی در طول ۶ ماه انجام شد که در نتیجه تلاش مستمر متخصصان توانمند شرکت پتروشیمی نوری، برای نخستین بار این موفقیت بین‌المللی و مهم را برای مجموعه بزرگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارمغان آورد.

سطوح اصلی جوایز این رقابت بزرگ بین‌المللی شامل جایزه سه ستاره best practice در کشور، جایزه چهار ستاره best practice در منطقه، جایزه پنج ستاره best practice بین‌المللی (Excellent)، جایزه ۶ ستاره best practice بین‌المللی (Outstanding) و جایزه هفت ستاره best practice بین‌المللی (World Class) است.

تعداد بازدید : ۱,۷۷۹