صادرات پتروشیمی سنگاپور در ژوئن 34 درصد کاهش یافت

صادرات پتروشیمی سنگاپور در ژوئن 34 درصد کاهش یافت
(چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲) ۱۵:۲۳

صادرات محصولات پتروشیمی سنگاپور درماه ژوئن سال 2023 میلادی نسبت به دوره مشابه سال پیش از آن 34 درصد کاهش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، آمارهای مؤسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور حکایت از این دارد که ارزش صادرات پتروشیمی این کشور آسیایی در ژوئن 2023 با 34 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه پارسال به یک میلیارد و 70 میلیون دلار رسید و این شرایط کل صادرات غیرنفتی به خارج از کشور را هم تحت تأثیر قرار داد زیرا شرایط ضعیف تقاضای خارجی همچنان مانع تجارت می‌شود.

آمارهای مؤسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور نشان می‌دهد که صادرات پتروشیمی این کشور پس از ثبت افت 22.9 درصدی در ماه مه برای دهمین ماه پیاپی با کاهش همراه بوده است.
صادرات مواد شیمیایی اولیه سنگاپور به اندونزی در ژوئن امسال نسبت به دوره مشابه پارسال 55.4 درصد کاهش یافت.

مجموع صادرات غیر نفتی این کشور در ژوئن 2023 با 15.5 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه پارسال به 14 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید، به‌طوری که این رقم در مه امسال کاهش 14.8 درصدی را ثبت کرده بود.

آلوین لیو، اقتصاددان در مؤسسه یو‌او‌بی گلوبال اکونومیکس مستقر در سنگاپور در این باره گفت: افت صادرات غیر نفتی سنگاپور به مقاصد اصلی همچنان بازتاب‌دهنده شرایط ضعیف تقاضای جهانی است، این در حالی است که صادرات به هنگ‌کنگ به شدت بهبود یافت.

صادرات کالاهای غیر الکترونیکی که شامل پتروشیمی و محصولات دارویی می‌شود، در ماه ژوئن با 15.4 درصد کاهش نسبت به دوره مشابه پارسال به 11 میلیارد و 500 میلیون دلار رسید، در حالی که در ماه مه این رقم افت 10.7 درصدی را ثبت کرده بود.

لیو گفت: تازه‌ترین گزارش تجاری ژوئن همچنان بازتاب‌دهنده رکود مداوم صادرات غیر نفتی سنگاپور است و همراه با ضعف گسترده در عملکرد تجارت کالاهای الکترونیکی و غیر الکترونیکی، همچنان تقاضا برای کالاهای تولیدی سنگاپور تحت تأثیر است.

بر اساس گزارش مؤسسه ژاپنی نومورا گلوبال اکونومیکس (Nomura Global Economic)، ضعف تقاضای خارجی احتمالاً بباعث تداوم کاهش رشد تولید ناخالص داخلی سنگاپور می‌شود.

سنگاپور تولید‌کننده و صادرکننده عمده پتروشیمی در جنوب شرقی آسیاست.

قطب صنایع پتروشیمی این کشور آسیایی در جزیره جورونگ واقع شده است و بیش از 100 شرکت شیمیایی جهان از جمله شرکت‌های بزرگی همچون اکسون‌موبیل و شل در این منطقه فعالیت می‌کنند.

بر اساس اعلام مؤسسه دولتی اینترپرایز سنگاپور، کاهش قیمت نفت در سال جاری میلادی می‌تواند بر تجارت نفت سنگاپور و به نوبه خود بر کل تجارت این کشور در سال 2023 تأثیر بگذارد.

تعداد بازدید : ۱,۷۱۱