وزیر نفت خبر داد:

عزم دولت برای احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی

عزم دولت برای احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲) ۱۴:۱۲

وزیر نفت گفت: در ۲۰ ماه گذشته در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاق‌هایی مثبت و سازنده ای افتاده است و حرکت به سمت احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی از جمله این موارد بوده که برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

گزارش نیپنا به نقل از ایرنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۷ خردادماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم اظهار کرد: در دولت سیزدهم یکی از محورهای اصلی بحث دیپلماسی انرژی است و در این زمینه وزارتخانه‌های نفت و امور خارجه تلاش‌های بسیاری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه واردات، ترانزیت و سوآپ گاز و سهم ایران از تجارت گاز در منطقه در حال افزایش است و برنامه‌هایی مطلوبی نیز در حال اجرا داریم، افزود: اصل بدهی بابت واردات گاز از .

اوجی ادامه داد: در ۲۰ ماه گذشته در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اتفاق‌هایی مثبت و سازنده ای افتاده است و حرکت به سمت احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی از جمله این موارد بوده که برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در خارج از کشور اظهار کرد: از این ظرفیت‌ها برای فرآوری نفت، جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر استفاده می‌کنیم.

وزیر نفت اظهار کرد: فرآورده‌های نفتی با توجه به نیازی که در سراسر دنیا وجود دارد تحریم‌ناپذیر است. استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشورهای مختلف یکی از محورهای اصلی در وزارت نفت بوده و خوشبختانه چند مورد هم انجام شده است و اکنون نفت ایران در این پالایشگاه‌ها فرآورش می‌شود.

تعداد بازدید : ۱,۳۶۷