عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس:

دستگاههای اجرایی مکلف به حمایت از نخبگان و دانش بنیان ها هستند

دستگاههای اجرایی مکلف به حمایت از نخبگان و دانش بنیان ها هستند
(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۴:۰۹

عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دستگاه¬های اجرایی را مکلف کرده است تا منابع و اختیارات خود را در اختیار نخبگان و مؤسسات دانش بنیان در جهت توسعه زنجیره های ارزش و تسهیل سرمایه گذاری قرار دهند.

 به گزارش نیپنا؛ عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  بر نقش سازندگان داخلی در بخش توسعه صنعت پتروشیمی و بومی سازی دانش در این صنعت تاکید کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از دانشمندان و نخبگان و نیز شرکت های دانش بنیان، شرکت های بزرگ و تولیدی را ملزم کرده است تا نیم درصد از درآمدهای خود را در این بخش سرمایه گذاری کنند.

عضو هیئت رئیسه خانه ملت در ادامه به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون، دولت دستگاه­های اجرایی را مکلف کرده است تا منابع و اختیارات خود را با اولویت استفاده از ظرفیت همه ذی­نفعان، شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری برای تکمیل و توسعه زنجیره های ارزش و تسهیل سرمایه گذاری و ارتقای توانمندی های فناورانه و تولیدی اقلام راهبردی در داخل کشور و توسعه صادرات به کار گیرند.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۲۷۲