فاز دو واحد PVC اروند با استفاده از توانمندی های داخل کشور احداث می شود

فاز دو واحد PVC اروند با استفاده از توانمندی های داخل کشور احداث می شود
(جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۵:۰۳

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند ضمن تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت های تولید PVC در کشور از آغاز عملیات اجرایی فاز دو واحد، تولید PVC در این مجتمع پتروشیمی خبر داد و گفت: این واحد با ۵۰ تا ۶۰ درصد توانمندی های ساخت داخل احداث خواهد شد .

محمدرضا کریمی در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تشریح طرح توسعه PVC پتروشیمی اروند، گفت: این طرح مشابه فاز نخست و با  تکنولوژی مشابه احداث می شود، البته  با این تفاوت که توسط کارشناسان داخلی ارا می شود.

وی مهمترین ویژگی طرح PVCدر فاز دو ر استفاده از تجهیزات ساخت داخل دانست و گفت: با نهایی شدن موافقت نامه اصولی فاز دو طرح PVC ، عملیات اجرایی این طرح در مرحله انتخاب پیمانکاراست.

مدیرعامل پتروشیمی اروند تصریح کرد: زمان برنامه ریزی شده جهت بهره برداری کامل 40 ماه است، اما با توجه به نیاز بازار در تلاش هستیم که در زمان سریع تری پروژه مذکور وارد مدار تولید شود.

کریمی خاطرنشان کرد: PVC محصولی است که در 18 صنعت کشور کاربرد دارد و با توجه به رشد استفاده از این محصول درآینده، اگر نتوانیم ظرفیت های تولید را در کشور افزایش دهیم، به واردکننده PVC تبدیل خواهیم شد.

وی با اشاره به لزوم توسعه بازار صادرات PVC کشور، گفت: هم اکنون در بازار خاورمیانه حدود 1.2 میلیون تن کمبود ماده  PVCوجود دارد، که با توجه به شرایط کشورهای همسایه و منطقه، به سادگی می توانیم با به کارگیری سیاست های درست توسعه، به صادرکننده منحصر به فرد این محصول در خاورمیانه تبدیل شویم.

 

حمایت پتروشیمی اروند از ساخت داخل

مدیرعامل پتروشیمی اروند با اشاره به کیفیت مطلوب برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: حداقل 15 سال است که به این نمایشگاه می آیم و 13 سال در حوزه بازرگانی فعال بودم؛ به وضوح شاهد رشد صنعت داخلی هستیم و کیفیت ساخت نیز رشد بسیار خوبی داشته است.

کریمی با اشاره به اینکه تردد بسیار در نمایشگاه، نشانه امید در دل مردم است، گفت:  انتظار می رود همه کمک کنند تا این امید پایدار بماند. بر این اساس یکی از اهداف مدنظر ما، بحث حمایت از ساخت داخل و داخلی سازی اقلام برق و ابزار دقیق است. در سال های گذشته در اقلام مکانیکی، دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم و تجهیزات هایتک خوبی را در بخش مکانیک و کمپرسور داخلی سازی کردیم؛ امسال نیز درصدد پیاده سازی همین امر در بخش برق و ابزاردقیق هستیم بنابراین گروه های تخصصی شرکت اروند با توجه به نیازهای پتروشیمی اروند، در نمایشگاه جلسات B2B با تولیدکنندگان داخلی برگزار می کنند.  با توجه به تعداد چشمگیر سازندگان داخلی که محصولات خود را صادر می کنند، شاهد توان ایرانی در خودکفایی و صادرات هستیم.

 

تعداد بازدید : ۱,۴۴۴