مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان اعلام کرد:

سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری پترول در مسیر تکمیل زنجیره ارزش

سرمایه گذاری 700 میلیون دلاری پترول در مسیر تکمیل زنجیره ارزش
(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۴:۴۴

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: گروه سرمایه گذاری ایرانیان با سرمایه گذاری های گسترده در مسیر تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی گام بر می دارد.

رشید قانعی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درحاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر اینکه شش طرح در دست اجرا داریم و امید است تا پایان سال چند واحد از این طرح های تکمیلی صنعت پتروشیمی به مرحله پیش راه اندازی برسند.

وی با اشاره به پیشرفت ساخت طرح  پتروشیمی صدف در عسلویه  و مجموعه ESBR که تولیدکننده ماده اولیه لاستیک است، گفت: طرح ارغوان گستر در ایلام را نیز در دست اجرا داریم که طرحی برای تولید پلی پروپیلن است و منجر به افزایش ظرفیت و تولید بیشتر برای صنایع مبتنی بر پلی پروپیلن می شود.

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) همچنین با اشاره به طرح در دست ساخت این گروه در کرمانشاه، گفت: در شهر سنقر، مجموعه کاربردی متیل آمین را در دست اجرا داریم که پیش بینی می شود نیاز صنایع گوناگون ازجمله صنعت بهداشت را تامین کند.

رشید قانعی، همچنین با اشاره به اجرای طرح پلی‌آلومینیوم کلراید پتروشیمی ارومیه، اظهار کرد: در کنار پتروشیمی لردگان، مجموعه کریستال ملامین را تحت عنوان پتروآرمند لردگان در دست اجرا داریم و همچنین در منطقه ماهشهر نیز برای اولین بار در کشور طرح  تولید سود پرک را توسط شرکت پترو پرک پویا در دست اجرا داریم.

وی درمورد نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی نیز با تاکید براینکه نمایشگاه فرصتی است تا عناصر مختلف فعال در صنعت نفت، پتروشیمی و گاز بتوانند همکاری بهتری داشته باشند، گفت: هر سال نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می شود و امید است در سال جاری نیز دستاوردهای مطلوبی حاصل شود و شرکت های دانش بنیان و شرکت های پیمانکاری ما بتوانند قراردادهای بیشتری منعقد کنند و درنتیجه میزان داخلی سازی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیشتر شود.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه (شنبه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۳۵۹