مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن آوران خبر داد:

اجرای پروژه VAM با هدف رشد 50 درصدی درآمد های فن آوران

اجرای پروژه VAM با هدف رشد 50 درصدی درآمد های فن آوران
(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۲۳:۲۱

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فن ‌آوران از اجرای پروژه VAM، با هدف افزایش 50 درصدی درآمد ها، خاطر نشان کرد: حدود 80 تا 90 درصد یک واحد پتروشیمی را می توان با استفاده از توان و ظرفیت های داخلی ساخت.

محمدجواد بدری  مدیرعامل پتروشیمی فن آوران در حاشیه نمایشگاه نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: این مجتمع  پتروشیمی در سال گذشته ضمن رکورد بیشترین تولید، بالاترین حجم خوراک را به پایین دست خود از جمله شرکت های کارون، شهید تندگویان، بندرامام، شیمی بافت و شهید رسولی تحویل داده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت پتروشیمی فن‌آوران با تولید یک میلیون تن متانول، اسید استیک و مونوکسید کربن ، گفت: این شرکت پتروشیمی در حوزه پایین دست، اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، بطوریکه مطالعات را تا زنجیره چهارم پیش بردیم که در این راستا اجرای پروژه VAM را تعریف کردیم که در حال اخذ مجوزهای بالادست آن هستیم.

بدری، با تاکید بر اینکه با اجرای پروژه VAM،  حدود 50 درصد به درآمد های فن‌آوران افزوده می شود، گفت: VAM پروژه ای است که کشور به آن نیاز دارد. در حال حاضر تنها تولیدکننده در این حوزه پتروشیمی شازند اراک است و با توجه به اینکه تولیدکننده اسید در کشور هستیم و سالانه بین 70 تا 80 هزار تن صادرات اسید استیک داریم، درصددیم همین میزان را نیز برای پایین دست تولید کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران با اشاره به پیگیری شرکت های زیرمجموعه این مجتمع جهت اجرای پروژه پتروالفین فن‌آوران اشاره کرد و گفت: این شرکت محصول متانول را بر اساس روش SMR co2  تولید خواهد کرد، اکنون در مرحله خاک برداری و تسطیح زمین هستیم و به سمت انتخاب پیمانکار EPC رفتیم.

بدری افزود: می توان قاطعانه گفت که حدود 80 تا 90 درصد یک واحد پتروشیمی را می توان با استفاده از توان و ظرفیت های داخلی دایر کرد و این مساله باعث افتخار برای هر ایرانی است.

ایجاد پارک متانول توسط فن‌آوران

بدری با تاکید بر اینکه پس از راه اندازی پروژه پتروالفین، می خواهیم پارک متانول را تشکیل دهیم، گفت: پتروشیمی فن‌آوران آینده خوبی دارد و روز به روز با وجود طرح هایی که در دست اجرا داریم از لحاظ سودآوری و درآمد رو به رشد خواهیم بود.

وی همچنین درمورد بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر ارزشمند خواندن آن، اظهار کرد: نمایشگاه در سال جاری، بسیار پرشور است و شرکت های بسیار جدیدی را دیدم.

به گزارش نیپنا؛ بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» از روز چهارشنبه (۲۷ اردیبشهت‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و تا روز شنبه هفته آینده (۳۰ اردیبهشت‌ماه) دایر خواهد بود.

 

تعداد بازدید : ۱,۵۰۸