چین در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سرمایه گذاری می کند

احداث مجتمع تولید فرمات سدیم از سوی چین در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

احداث مجتمع تولید فرمات سدیم از سوی چین در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۵:۴۹

تفاهم نامه احداث کارخانه تولید فرمات سدیم میان یک شرکت چینی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همسو با جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به امضا رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در آیینی با حضور پیام برزگر مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذار چینی، تفاهم نامه تحویل سه هزار متر زمین از اراضی منطقه ویژه جهت احداث کارخانه تولید فرمات سدیم به امضا رسید.

این شرکت چینی در حوزه پایین دست پتروشیمی با سرمایه گذاری خارجی معادل ۱۷۵ میلیارد تومان، تولید فرمات سدیم به میزان ۳۰ هزار تن در سال را انجام خواهد داد.

گفتنی است زیرساخت های ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی همچون، آب، برق، گاز، خطوط انتقال خوراک و محصول، اسکله های اختصاصی و زیرساخت های متنوع ارتباطی موجب اشتیاق سرمایه گذاران شده است که در همین راستا ظرف چند ماه گذشته چندین سرمایه گذار خارجی از این منطقه راهبردی بازدید و تقاضای سرمایه گذاری داشته اند.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات، کاهش واردات، ثروت آفرینی و جلوگیری از ارزبری، افزایش تولید و اشتغال شرایط بسیار خوبی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم آورده است تا علاوه بر عمل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در رشد تولید، نوید بخش جوانان و مردم شریف منطقه در افزایش زمینه های اشتغال جوانان و نخبگان عزیز منطقه در صنایع پتروشیمی باشد.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۱