ساخت و نصب 7 راکتور پتروشیمی دنا از سوی سازندگان ایرانی تا پایان سال 1402

ساخت و نصب 7 راکتور پتروشیمی دنا از سوی سازندگان ایرانی تا پایان سال 1402
(چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۱:۵۷

مدیرعامل پتروشیمی دنا گفت: تا کنون ۵ راکتور به پتروشیمی دنا حمل شده است و ۷ راکتور دیگر نیز تا پایان سال از سوی سازندگان داخلی نصب می‌شود.

 به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی طرح پتروشیمی دنا مدیرعامل پتروشیمی این طرح اظهار کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها در سال‌های اخیر از طرف کشور‌های اروپایی، قرارداد‌هایی را با شرکت‌های داخلی و دانش بنیان‌ها برای ساخت تجهیزات منعقد کردیم.

حسین هاشمی ادامه داد: یکی از این تجهیزات که برای نخستین بار در کشور و در کارخانه ماشین‌سازی اراک ساخته شد، راکتور تولید گاز سنتز به عنوان قلب تپنده پتروشیمی است.

وی افزود: تا کنون ۵ راکتور به پتروشیمی دنا حمل شده و ۷ راکتور دیگر نیز تا پایان سال به دست سازندگان داخلی نصب می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی دنا گفت: تکمیل این مجتمع پتروشیمی در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان مورد توجه قرار گرفت و و زمان رسیدن به تولید و راه‌اندازی پایان سال آینده است.

وی پیشرفت کلی پتروشیمی دنا را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول گرید A تولید خواهد شد.

هاشمی گفت: خوراک پتروشیمی دنا سالانه هزار و ۳۰۶ میلیون متر مکعب گازطبیعی و ۵۲۰ میلیون متر مکعب اکسیژن است که از پتروشیمی دماوند تامین می‌شود.

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این مجتمع پتروشیمی ۲۸۸ میلیون یورو به صورت ارزی و ۴ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی است.

پتروشیمی دنا در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه قرار دارد، این شرکت از مجموعه شرکت های پتروشیمی هلدینگ پترو فرهنگ و وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان می باشد واقع شده است.


تعداد بازدید : ۱,۵۸۵