معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی :

همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران فرصتی برای تجهیز مسیر توسعه صنعت پتروشیمی است

همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران فرصتی برای تجهیز مسیر توسعه صنعت پتروشیمی است
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۲۰:۴۶

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران IPF فرصتی برای تجهیز کردن مسیر توسعه صنعت پتروشیمی در آینده است، گفت: از همه مراکز علمی می‌خواهم که این صنعت را برای بومی‌شدن و دست‌یابی به تازه‌ترین یافته‌های فنی و تخصصی یاری کنند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، دوازدهم اردیبهشت‌ماه) در آیین اختتامیه همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با گرامی داشت 11 اردیبهشت روز کارگر، فرارسیدن روز معلم را تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه همایش IPF به منظور ارائه دستاوردها و تازه‌های صنعت پتروشیمی برای ادامه مسیر توسعه صنعت برگزار شد، اظهار کرد: از همه دست‌اند کاران برگزاری این رویداد ارزشمند تقدیر و قدردانی می‌کنم.
وی افزود: این همایش حتما آسیب‌شناسی می‌شود تا نقص‌ها و اقدام‌های پیشنهادی برای هرچه‌بهتر برگزار شدن این همایش درسال‌های آتی بررسی شود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه این همایش فرصتی برای تجهیز کردن مسیر توسعه صنعت پتروشیمی در آینده است، ادامه داد: صنعتی به گستردگی صنعت پتروشیمی با این سطح از پیچیدگی دانش و فناوری نداریم. این صنعت با گستردگی وسیع جغرافیایی در کشور زمینه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده بالایی را در کشور ایجاد کرده است.
شاهمیرزایی تاکید کرد: از همه مراکز علمی، دانشگاهی، پژوهشی، دانش‌‌بنیان و فناوران می‌خواهم که این صنعت را برای بومی‌شدن صنعت و دست‌یابی به تازه‌ترین یافته‌های فنی و تخصصی این صنعت یاری کنند. ما نیاز به تلاش بیشتر و مضاعف برای جبران کمبودهاداریم و هم‌اکنون بستر برای جبران کمبودها آماده است.
وی تکمیل زنجیره ارزش را هدف راهبردی صنعت پتروشیمی عنوان کرد و گفت: از هلدینگ‌های پتروشیمی می‌خواهم که همچون هلدینگ خلیج فارس که اقدام به اجرای پارک‌های شیمیایی برای تکمیل زنجیره کرده است، به طور جدی‌تر وارد عمل شوند و تصمیمات خود را برای امتداد زنجیره به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: از سازندگان داخلی می‌خواهم که سفارش‌گذاری‌ها را در موعد مقرر تحویل دهند تا اجرای طرح‌های پتروشیمی با تأخیر همراه نباشد.

تعداد بازدید : ۱,۲۵۹