مدیر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

فروش اعتباری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محصول پتروشیمی در اسفند 1401

فروش اعتباری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان محصول پتروشیمی در اسفند 1401
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۸:۲۷

مدیرتوسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: خوشبختانه فروش اعتباری مجتمع های پتروشیمی سال گذشته با هدف حمایت از صنایع تکمیلی شروع شد، به طوریکه در اسفند پارسال در مجموع در بورس ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اعتباری انجام شد.

به گزارش نیپنا، عباس غلامی بعد از ظهر امروز (سه شنبه‌ ۱۲ اردیبهشت ماه) در در پنل بازاریابی و کاربردهای صنایع پایین دستی پترو شیمی در همایش بین المللی IPF با بیان این که بیش از چندین دهه است که محور سخنان مقام معظم رهبری و سایر مسولان نظام، جلوگیری از خام فروشی از طریق توسعه زنجیره صنایع تکمیلی است، افزود: وقتی صحبت از صنایع تکمیلی می کنیم منظور تولید محصولات و کالاهای نهایی ومصرفی است .

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ارزآورترین صنعت کشوردر دوره تحریم های سخت بوده است، گفت: با ایجاد تنوع بیشتر در تولید محصولات به خصوص در بخش صنایع تکمیلی می توان این صنعت را تحریم ناپذیرتر کرد.

مدیر توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مهمترین چالش فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور را تامین سرمایه در گردش دانست ، گفت: خوشبختانه فروش اعتباری مجتمع های پتروشیمی سال گذشته با هدف حمایت از صنایع تکمیلی شروع شد، به طوری که در اسفند پارسال در مجموع در بورس ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش اعتباری انجام شده است.

 غلامی با تاکید بر این که باید برای توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به سراغ آن دسته از محصولات وارداتی پتروشیمی به کشور برویم ، اظهار کرد: همچنین باید برای مازاد محصولات تولیدی پتروشیمی نیز به دنبال سرمایه گذار برای تبدیل به محصولات پایین دستی با ارزش تر باشیم.

 

تعداد بازدید : ۱,۰۲۲