استفاده از راه حل های نوآورانه در کاهش انتشار کربن ضروری است

استفاده از راه حل های نوآورانه در کاهش انتشار کربن ضروری است
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۸:۳۸

رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی نفت APRTAC با بیان اینکه نمی توانیم تولید انرژی های فسیلی را به صورت کامل کنار بگذاریم درباره راه حل های کاهش انتشار کربن گفت: آگاهی بخشی عمومی نسبت به مصرف انرژی، اطلاع رسانی به مردم در این زمینه، استفاده از هوش مصنوعی و راه حل های نوآورانه کمک شایانی به کاهش انتشار کربن خواهد کرد.

به گزارش نیپنا، رحیم مسعودی، رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی نفت APRTAC ؛ عصر امروز (دوازدهم اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی «محیط زیست پاک واحدهای پتروشیمی» در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران IPF با اشاره به مسیری که کشورها برای انتشار خالص کربن صفر و مدیریت آن می پردازند، گفت: امروز در تولید محصولات خود باید به این امر توجه داشته باشیم که چه محصولی را تولید کرده و بفروشیم و چه محصولی بهترین بازار را در اختیار ما قرار می دهد.

وی با بیان این که در زنجیره رابطه میان صنعت بالادست و میان دست باید پایداری در تامین مطالبات و افزایش زنجیره ارزش ایجاد شود، ادامه داد: از این رو باید فرصت ها، شکاف ها و کمبودها مورد توجه قرار گیرد و ارزش موادی را که استفاده می کنیم بدانیم.

مسعودی به فلرینگ گازهای همراه اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم از سوزاندن گازهای همراه که به نوعی از آلایندگی بالایی برخوردار است جلوگیری کنیم ماده ای را که به عنوان آلاینده در فضا منتشر می شود به یک کالای باارزش با درآمد بالا تبدیل می کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی نفت APRTAC با اشاره به انتشار آلاینده های زیست محیطی در انرژی های فسیلی تصریح کرد: ما نمی توانیم انرژیهای فسیلی را به صورت کامل کنار بگذاریم بنابراین باید از راه حل های کاهش انتشار کربن مانند انرژیهای تجدیدپذیر، بایو انرژی، بهره وری انرژی، بادی و خورشیدی استفاده کنیم.

وی گفت: باید در این مسیر از راه حل های نوآورانه استفاده کنیم که در این میان باید به فرایند دیجیتالی کردن امور، هوش مصنوعی، تضمین کیفیت و آگاهی رسانی جمعی در استفاده از انرژیهای فسیلی توجه ویژه داشته باشیم.

مسعودی با اشاره به اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی و آگاهی مردم نسبت به کاهش مصرف انرژی ادامه داد: با توجه به شدت مصرف انرژی در ایران، باید با اطلاع رسانی برای مردم آنها را به مصرف انرژی و اهمیت آنها توجه دادو این که باید استفاده کارآمدی از انرژی داشته باشند.

تعداد بازدید : ۹۸۹