تداوم رشد تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی

تداوم رشد تقاضای جهانی برای محصولات پتروشیمی
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۸:۴۰

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی ایران گفت: درآمد صنعت پتروشیمی جهان در سال 2022 بیش از 584 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود تا سال 2030 این رقم به 916 میلیارد دلار برسد.

به گزارش نیپنا ، سید حمید حسینی رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت،گاز و پتروشیمی ایران در پنل تخصصی بازاریابی و کاربردهای صنایع پایین دستی پتروشیمی در چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی (IPF) اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در سطح جهان در حال رشد است.

وی افزود: درآمد صنعت پتروشیمی جهان در سال 2022 بیش از 584 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود تا سال 2030 این رقم به 916 میلیارد دلار برسد.

حسینی با بیان این که مصرف صنایع پتروشیمیایی در جهان 5.5 درصد رشد داشته است و بیشترین تقاضا از سوی کشورهای آسیا پاسیفیک است که روندی افزایشی را دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان فراورده های نفت، گازو پتروشیمی ایران با بیان این که رتبه نخست ارزش معاملات محصولات پتروشیمی متعلق به کشور چین است که رقم 1729 میلیلرد دلار را به ثبت رسانده است، اروپا به 594 میلیارد دلار و امریکا با 437 میلیارد دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی مجموع ارزش معاملات صنعت پتروشیمی ایران در سال گذشته 38 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: برای نقش آفرینی بیشتر در بازارهای بین المللی باید با تلاش بیشتری مسیر توسعه این صنعت ادامه یابد.

تعداد بازدید : ۹۸۹