مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

19 طرح جدید زنجیره متانول برای سرمایه‌گذاران علاقمند تعریف شد

19 طرح جدید زنجیره متانول برای سرمایه‌گذاران علاقمند تعریف شد
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۵:۲۵

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تعریف 19 طرح جدید زنجیره متانول با حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز 9 میلیارد دلار خبر داد که مناسب سرمایه‌گذاران علاقمند است.

به گزارش نیپنا، رضا نکویی امروز (دوازدهم اردیبهشت‌ماه) در نشست تخصصی «صنعت پتروشیمی؛ سرمایه‌گذاری و توسعه‌ها» در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران، با اشاره به اینکه ۱۱۶ طرح پتروشیمی با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در کشور در حال اجراست، اظهار کرد: از این طرح‌ها ۳۷ طرح زیر ۲۰ درصد پیشرفت، ۳۲ طرح ۲۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت و ۱۱ طرح بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند که این ۱۱ طرح تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی به توجه شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تخصیص و پایداری خوراک طرح‌های پتروشیمی اشاره کرد و افزود: برای طرح‌های پتروشیمی در زنجیره، تخفیف خوراک در نظر گرفته شده است که مواردی به تشخیص وزارت نفت تا 30 درصد هم تخفیف داده می‌شود. همچنین تخفیف مالیاتی بلند مدت برای طرح‌های مناطق ویژه و کمتر توسعه یافته هم در نظر گرفته شده است.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: دسترسی به آب‌های آزاد و تأسیسات زیربنایی از جمله مزایای مناطق ویژه پتروشیمی است.

نکویی تصریح کرد: قانون حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی(FIPPA) در نظر گرفته شده است که یکی از مهمترین آن کاهش ریسک سرمایه‌گذاری با تضمین اجازه خروج اصل سرمایه و سود حاصل از سرمایه است. 19 طرح جدید زنجیره متانول با حجم 9 میلیارد دلار تعریف شده است که مناسب سرمایه‌گذاران علاقمند است.

به گفته وی، 116 طرح در دست اجرا مناسب شرکت‌ها، موسسات مالی و بانک‌ها هستند که در این طرح‌ها تأمین مالی یا مشارکت داشته باشند.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: 6 هاب فعال پتروشیمی در کشور وجود دارد که 14 طرح در ماهشهر، 23 طرح در عسلویه، 11 طرح در کنگان، 10 طرح در منطقه انرژی بر پارسیان، 2 طرح در چابهار و 4 طرح در قشم در دست اجراست.

نکویی در پایان تأکید کرد: با دستور مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، تمرکز این مدیریت بر داخلی‌سازی دانش فنی، ساخت تجهیزات و کالا و استفاده از کاتالیست‌های داخلی است.

تعداد بازدید : ۸۹۸