رئیس هیئت مدیره گروه کیمیا:

مزیت توجه به تکمیل زنجیره ارزش، افزایش تولید ناخالص ملی است

مزیت توجه به تکمیل زنجیره ارزش، افزایش تولید ناخالص ملی است
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۴:۰۱

رئیس هیئت مدیره گروه کیمیا، بر ضرورت اتصال زنجیره ارزش پتروشیمی به زنجیره ارزش دارویی، تاکید کرد و گفت: ما به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در بخش دارویی هستیم و توانستیم در این بخش به دستاوردهای خوبی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، سید محمدرضا موسوی، رییس هیات مدیره گروه کیمیا، امروز ( سه شنبه، 12 اردیبهشت ماه) در نشست تخصصی صنعت پتروشیمی، سرمایه گذاری و توسعه درچهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمیIPF در مرکز همایش های بین المللی صداو سیما، بر ضرورت اتصال زنجیره ارزش پتروشیمی به زنجیره ارزش دارویی، تاکید کرد و گفت: ما به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در بخش دارویی هستیم و توانستیم در این بخش به دستاوردهای خوبی دست یابیم، امیدواریم سایر شرکت های پایین دست نیز زنجیره های دیگری را در بخش دارویی تکمیل کنند.

موسوی مهمترین مزیت توجه به تکمیل زنجیره ارزش را افزایش تولید ناخالص ملی دانست و افزود: هرچه از سمت خام فروشی محصولات فاصله گرفته و به دنبال تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر گام برداریم تولید ناخالص ملی نیز افزایش خواهد یافت.

رییس هیات مدیره گروه کیمیا، به معرفی گروه کیمیا و فعالیت های آن پرداخت و افزود: ما هم اکنون ماده پیشتاز استامینافون را تولید کرده و جزو پنج کشور نخست جهان در تولید این محصول هستیم و قدرت رقابت در بازارهای جهانی را داریم.

موسوی با بیان اینکه ما در حال تکمیل زنجیره ارزش دارویی هستیم، ادامه داد: هم اکنون در حال احداث کارخانه ای هستیم تا محصولات ماده موثر استامینافون را تولید کرده و به محصول نهایی استامینافون مانند استامینافون کدئین را که ارزش افزوده 100 برابری برای ما به همراه دارد، دست یابیم.

وی با بیان این که بیش از 70 درصد این زنجیره را تولید کرده ایم، ادامه داد: دستیابی به زنجیره تولید متافورمین نیز در دستور کار ما قرار دارد که امیدوارم بتوانیم به محصول نهایی این ماده نیز دست یابیم. رییس هیات مدیره گروه کیمیا، با بیان این که ما گروه دارویی متفورمین را نیز تولید کرده و در اختیار شرکت ها و کارخانه های داروسازی قرار می دهیم، ادامه داد: به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در این بخش نیز هستیم.

تعداد بازدید : ۷۸۴