سفیر ایران روسیه:

روس ها تمایل به استفاده از فناوری و محصولات پتروشیمی ایران دارند

روس ها تمایل به استفاده از فناوری و محصولات پتروشیمی ایران دارند
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۳:۴۹

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه از زمان فعالیت جواد اوجی وزیر نفت ، روابط ایران و روسیه روز به روز در حال توسعه است، گفت: با توجه به رفت و آمدهایی که بین هیات های ایرانی و روسی در بخش پتروشیمی انجام شده، روسها تمایل بسیاری به استفاده از فناوری و محصولات ایران در بخش پتروشیمی دارند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، عصر دیروز ( دوشنبه 11 اردیبهشت ماه) در نشست تخصصی همکاری های بین المللی پتروشیمی در چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران که به صورت برخط شرکت کرده بود، با بیان مطلب فوق گفت: البته مشکلاتی در توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه وجود دارد که خوشبختانه گام های خوبی برای حل این مسائل برداشته شده است.

وی از جمله این مشکلات را در حوزه ترانزیت اعلام کرد و افزود: با مجموعه تلاشهایی که دولت سیزدهم در این ارتباط انجام داده است به زودی شاهد اجرای پروژه ترانزیت شمال و جنوب میان ایران و روسیه خواهیم بود.

جلالی مسائل پولی و بانکی را از دیگر چالش های توسعه روابط میان ایران و روسیه عنوان کرد و گفت: آقای نوواک، معاون رییس جمهوری روسیه به همراه رییس کل بانک مرکزی روسیه اواخر اردیبهشت ماه به ایران سفر خواهد و در دیداری که با جواد اوجی وزیر نفت خواهد داشت، امیدوارم شاهد توافقات خوبی در زمینه پروژه های بخش انرژی باشیم.

وی از دیگر توافق های انجام شده میان ایران و روسیه را در بخش گمرکات اعلام کرد و افزود: ما در حوزه لجستیک با روسیه نیز مشکلات جدی داشتیم، منتهی من مانعی جدی برای ارتباط میان ایران و روسیه نمی بینم، چرا که دو کشور رویکردهای مشترکی در عرصه های بین المللی دارند.




تعداد بازدید : ۷۶۶