کارشناس ارشد مجمع کشورهای صادرکننده گاز:

کشورهای آفریقایی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه کود اوره ایران هستند

کشورهای آفریقایی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه کود اوره ایران هستند
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۰:۱۹

رافیک آمورا کارشناس ارشد مجمع کشورهای صادرکننده گاز در چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران(IPF) گفت: اکثر کشورهای آفریقایی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه کود اوره ایران هستند، مصرف این ماده هم اکنون سالانه در جهان به ۲۸۸ میلیون تن رسیده است.

رافیک آمورا، کارشناس ارشد مجمع کشورهای صادرکننده گاز بعد از ظهر دیروز (دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در جریان برگزاری نشست تخصصی فرصت‌های همکاری و توسعه در زمینه پتروشیمی در چهاردهیمن همایش بین المللی IPF با اشاره به مبحث درآمدزایی گاز در صنعت پتروشیمی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی بخصوص در حوزه صنایع پایین دستی می تواند از منظر تنوع درآمد زایی برای صادرکنندگان گاز قابل توجه باشد.

رافیک آمورا با بیان این که ایران یکی از اصلی ترین کشورهای تولید کننده کشورهای صادر کننده گاز جی ای سی اف است، گفت: هم اکنون ۱۹ کشور عضو این مجمع با سهم 72 درصدی در تولید گاز جهان،  ۵۰ درصد از  صادرات گاز دنیا را به خود اختصاص داده اند.

وی صنعت پتروشیمی رو صنعتی سرمایه بر دانست و اظهار کرد: بازگشت سرمایه در بخش های پایین دستی صنعت پتروشیمی در مقایسه با سایر صنایع چندین برابر سریع تر است.

آمورا با بیان اینکه هم اکنون ایران، عربستان و آمریکا بزرگترین صادر کنندگان عمده متانول در جهان هستند و مصرف این ماده هم اکنون نسبت به قبل در حال افزایش است، گفت: متانول می تواند یکی از پتانسیل های اصلی درآمد زایی در آینده باشد، از این رو باید به فکر توسعه زنجیره آن نیز باشیم.

کارشناس ارشد مجمع کشورهای صادرکننده گاز به افزایش مصرف کود شیمیایی در جهان به خصوص در کشورهای آفریقایی اشاره کرد و گفت: اکثر کشورهای آفریقایی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه کود اوره هستند، مصرف این ماده هم اکنون سالانه در جهان به ۲۸۸ میلیون تن رسیده است.

تعداد بازدید : ۷۳۵