رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت:

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در پروژه های زنجیره ارزش/سیاست کاری ما مدل توسعه میدان تا بازار است

سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در پروژه های زنجیره ارزش/سیاست کاری ما مدل توسعه میدان تا بازار است
(دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۲:۵۰

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: هم اکنون این صندوق بیش از ۱۰ میلیارد دلار پروژه در حوزه تکمیل زنجیره ارزش در دست اجرا دارد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، عبدالحسین بیات صبح امروز دوشنبه ( ۱۱ اردیبهشت ماه )در همایش بین المللی IPF در نشست تخصصی نقشه راه توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی ایران با تاکید بر این که این همایش مهم و تاثیرگذار در سطح جهانی باید  به صورت منظم برگزار شود، اظهارکرد: نباید از صنعت پتروشیمی جهان و آخرین تحولات آن فاصله گرفت.

وی با اشاره به این که تمام سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی صنعت نفت کشور از طریق هلدینگ سرمایه گذاری اهداف انجام می شود، گفت: رویکرد این صندوق همواره توسعه زنجیره ارزش بوده است و سیاست کاری ما مدل توسعه میدان تا بازار است.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت با اشاره به این که هم اکنون در ایران خلع زنجیره ارزش و صنایع تکمیلی وجود دارد، اظهار کرد: این صنایع متاسفانه متولی خاصی در کشور ندارند، البته اقداماتی از سوی برخی هلدینگ ها انجام شده که قابل تقدیر است.

بیات تصریح کرد: هم اکنون ۷۵ درصد سرمایه گذاری های صندوق بازنشستگی صنعت نفت در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی است، البته فعالیت های مطالعاتی زیای برای حضور در پروژهای معدنی شروع کرده ایم.

وی با استقبال از همکاری های خارجی با شرکت های بین المللی برای حضور در پروژه های داخلی و خارجی گفت: طی دو سال اخیر برنامه های زیادی را برای جبران حلقه ای مفقوده زنجیره ارزش در پروژه های زیر مجموعه خود همچون پتروشیمی خارگ، پالایشگاه های نفت جی و سپاهان انجام داده ایم.

بهره بردارب از پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ در نیمه اول سال آینده

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت با تاکید بر این که هم اکنون این صندوق بیش از ۱۰ میلیارد دلار پروژه در حوزه تکمیل زنجیره ارزش در دست اجرا دارد، اظهار کرد: پتروپالایشگاه دهلران، پتروپالایشگاه کنگان، پالایشگاه مهستان، ان جی ال ۳۱۰۰ از جمله این پروژه ها است، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته پروژه ان جی ال ۳۱۰۰ در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بیات با بیان این که پارسال در مجموع ۱.۲ میلیارد دلار سود بیشتر نسیب صندوق بازنشستگی صنعت نفت به واسطه حضور بیشتر در پروژه های زنجیره ارزش ایجاد شده است، گفت: هم اکنون ۲۶ طرح فعال در صندوق بازنشستگی صنعت نفت در حال اجرا است، تلاش کردیم که درصد پیشرفت ماهانه این پروژه ها از یک درصد به چهار درصد برسانیم.

رئیس صندوق بازنشستگی صنعت نفت پروژه ایران ال ان جی را یکی دیگر از پروژه های زنجیره ارزش در کشور دانست و گفت: ان جی ال قدرت رقابتی زیادتری نسبت به خطوط لوله گاز دارد، از اینر و ما برای این حوزه نقشه راه بزرگی داریم و قصد داریم تبدیل به هاب ال ان جی عسلویه و ایران شویم.

بیات با تاکید بر این که تحریم ها در حال کم رنگ شدن است، افزود: بعد از تحریم ها صندوق بازنشستگی صنعت نفت ایران معروفترین و بزرگترین صندوق ایران برای حضور سرمایه گذاران باشد.

وی با اعلام آمادگی این صندوق برای سرمایه گذاری در پروژه های نفتی خارج از کشور همچون پالایشگاه های نفت اظهار کرد: چقدر خوب می شود نفتی که ما صادر می کنیم در پالایشگاه هایی در خارج پالایش شود که ایرانیان سهامدار آن باشند.

تعداد بازدید : ۵۷۹