همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در 8 محور برگزار می شود

همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران در 8 محور برگزار می شود
(شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۷:۱۳

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: چهاردهمین همایش بین‌المللی پتروشیمی IPF با رویکرد زنجیره ارزش، فرصت های جدید در 8 محور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: همایش بین المللی IPF یک رویداد تخصصی در صنعت پتروشیمی است که چهاردهمین دوره این همایش، هفته جاری در قالب پنل ها و کارگاه های تخصصی و در 8 محور برگزار خواهد شد.

وی افزود: محورهای همایش امسال ، خوراک محصولات و زنجیره تامین،راه حل ها و فناوری های پیشرفته بهینه سازی، یکپارچه سازی و هماهنگی میان واحد های پتروشیمی و پالایشگاه، روند تولید و بازار، بازار متانول و کاربردهای آن،بحران جهانی انرژی و آینده صنعت پتروشیمی،فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی وبهینه سازی انرژی و تولید بدون آلایندگی است و این همایش یا رویکرد تکمیل زنجیره ارزش در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی برگزار می شود.

شاهمیرزایی افزود: همچنین کارگاه هایی نیز در این همایش برگزار می شود که می توان به کارگاه کامپاندینگ و زنجیره ارزش، مدل های کاربردی پروژه در صنعت پتروشیمی، پروژه های صنعت پتروشیمی ایران چالش ها و فرصت ها، استراتژی مدیریت کربن برای صنایع پتروشیمی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: افزون بر رویکرد زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی ایران، معرفی قطب ها و پارک های پتروشیمی، طرح های توسعه ای و امکان سرمایه گذاری دراین طرح ها و استفاده از، فناوری های نوین و پیشرفته در صنایع پتروشیمی از دیگرمحورهای این دوره از همایش IPF است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: چهاردهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران( IPF ) محلی معتبر برای ارائه و تبادل آخرین دستاوردهای صنعت پتروشیمی در ابعاد مختلف است و می توان در این همایش به تکنیک های تولید محصولات راهبردی صنعت پتروشیمی در جهان، از جمله در زمینه لایسنس ها، تامین کالاو تجهیزات، طراحی و اجرای واحدهای پتروشیمی دست یافت.

وی افزود: این همایش در پنج سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کووید 19 برگزار نشد، اما با پیگیری های صورت گرفته و  با توجه به اهمیت هم افزایی و خرد جمعی، این رویداد بزرگ با حضور تمامی فعالان صنعت راهبردی پتروشیمی برگزار می شود.

به گزارش نیپنا، این همایش در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور صاحب نظران و فناوران بیش از 15 کشور در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید : ۹۶۴