ایجاد حدود 3هزار هکتار فضای سبز در صنعت پتروشیمی

ایجاد حدود 3هزار هکتار فضای سبز در صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲) ۰۹:۲۱

صنعت پتروشیمی ایران تاکنون 2885 هکتار فضای سبز در سراسر کشور ایجاد کرده است و براساس الزام های موجود ، نیاز به ایجاد فضای سبز ،حداقل 10 درصد از فضای تحت مالکیت هر شرکت است اما این رقم در صنعت پتروشیمی به حدود 55 درصد رسیده است .

 به گزارش نیپنا ، بر اساس اعلام مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، صنایع پتروشیمی کشور با هدف حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز اقدام های قابل توجهی در نقاط مختلف کشور انجام داده است.

براساس الزام های موجود ، نیاز به ایجاد فضای سبز در شرکت های تولیدی و صنعتی به میزان حداقل 10 درصد از فضای تحت مالکیت هر شرکت است. این دستاورد ارزشمند در صنعت پتروشیمی تاکنون به حدود 55 درصد رسیده است که 43 درصد بیشتر از الزام های مورد نیاز پیش بینی شده است.

گفتنی است که روند ایجاد فضای سبز در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی با جدیت تداوم دارد و در این راستا عملیات حرا کاری در 500 هکتار از زمین های در منطقه ماهشهربا هدف صیانت از محیط زیست در سال گذشته آغاز شد .

داود عمادی، مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی چندی پیش با اشاره به توجه ویژه صنعت پتروشیمی به حفظ محیط‌زیست و دوستدار محیط‌زیست خواندن این صنعت گفت: نقش این صنعت ارزش آفرین در اقتصاد کشور، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی است.

وی از توجه ویژه صنعت پتروشیمی به مسایل محیط‌زیستی و جایگاه این صنعت در اقتصاد و ارزآوری کشور خبر داد و آمادگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را برای همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای رفع موانع حاضر را اعلام کرد.




تعداد بازدید : ۱,۲۵۶