گردهمایی سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای عضو بریکس در چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران IPF

گردهمایی سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای عضو بریکس در چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران IPF
(یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۳:۲۲

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:برای نخستین بار با همکاری وزارت امور خارجه پنل تخصصی توسعه همکاری های بین المللی با حضور سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای عضو گروه بریکس در همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران IPF برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، حسن عباس زاده اظهارکرد: چهاردهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) بستری مناسب جهت تعامل و همکاری میان شرکت های فعال داخلی و خارجی است تا آخرین پیشرفت ها، برنامه ها و فرصت های جدید سرمایه گذاری برای توسعه صنعت پتروشیمی کشور در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه IPF در چهاردهمین آوردگاه خود با محوریت تکمیل زنجیره ارزش و توسعه متوازن صنعت پتروشیمی، برگزار می شود، خاطر نشان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با رایزنی وزارت امور خارجه با هدف بهبود و ارتقای علمی این همایش و نیز حضور در بازارهای جدید صادراتی اقدام های مختلفی را انجام داده است که می توان به ایجاد پنل تخصصی توسعه همکاری های بین المللی با حضور سفرای جمهوری اسلامی در گروه بریکس در همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران اشاره کرد.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در ایام برگزاری همایش IPF پنل های تخصصی متعددی برگزار خواهد شد که یک پنل راهبردی توسعه همکاری های بین المللی با حضور سفرای جمهوری اسلامی با هدف بررسی همکاری های آتی صنعت پتروشیمی ایران در بازارهای کشورهای عضو آن اختصاص یافته است.

عباس زاده افزود: از دیگر رویدادهای مهم این همایش برگزاری پنل های ویژه با حضور سفرا و نمایندگان سیاسی و تجاری ایران در راستای بررسی توسعه دیپلماسی انرژی، توانمندی سازی صنعت پتروشیمی با هدف عبور از خام فروشی و خودکفایی در این صنعت است.

براساس این گزارش، بریکس (BRICS) نام گروهی به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور است که از به هم پیوستن حروف اول نام انگلیسی کشورهای عضو برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شده‌ است. در ابتدا نام این گروه بریک نام داشت اما پس از پیوستن آفریقای جنوبی، به بریکس تغییر نام یافت.

به گزارش نیپنا، این همایش با رویکرد تکمیل زنجیره ارزش در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه سال جاری در مرکز همایش های صدا و سیما برگذار خواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۴۷۲