گاز مشعل های میادین غرب کارون در راه پتروشیمی ها

بهره برداری از فاز اول طرح NGL3200در آینده نزدیک

بهره برداری از فاز اول طرح NGL3200در آینده نزدیک
(یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲) ۱۳:۳۰

فاز نخست طرح NGL3200 پالایش گاز هویزه خلیج فارس با ظرفیت فرآورش روزانه ۲۵۰ میلیون فوت ‌مکعب گازهای همراه نفت در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

به گزارش نیپنا، با بهره‌ برداری کامل از طرح NGL3200، (پالایش گاز هویزه خلیج فارس) از مشعل‌سوزی و آلودگی محیط زیست در میدان‌های نفتی آزادگان ، یاران شمالی، یاران جنوبی، یادآوران ، دارخوین و اروندان (غرب کارون) جلوگیری خواهد شد .

 این طرح که با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اجرا شده است، علاوه بر تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی در منطقه ماهشهر، گازهای سبک و تصفیه شده را برای تامین گاز کشور به شبکه سراسری ارسال می کند.

گوگرد گرانول شده از دیگر محصولات تولیدی این پالایشگاه است که در صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش نیپنا ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی 26 اسفند ماه سال گذشته پس از بازدید از طرح NGL3200 بر اهمیت بومی سازی و تقویت تولید داخل در پروژه ها تاکید کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هر تلاشی برای توسعه داخلی سازی حمایت می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اهمیت این پروژه از نظر اقتصادی و زیست محیطی اظهارکرد: سال 91 این پروژه کلنگ زنی شد که به دلایل مختلف از جمله تغییر دولت و کمبود سرمایه گذاری و مسائل دیگر، دچار عقب ماندگی شد، اما از سال 98 پروژه با جدیت بیشتری پیش رفت و در یک سال اخیر با توجه به تلاش جهادی همکاران، این پروژه به نتیجه رسید.

تعداد بازدید : ۱,۷۱۲