وزیر نفت اعلام کرد:

بهره‌برداری از نخستین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه در آینده‌ نزدیک

بهره‌برداری از نخستین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه در آینده‌ نزدیک
(چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲) ۱۳:۵۴

وزیر نفت گفت: نخستین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه نفت در چند هفته آینده در منطقه هویزه به بهره‌برداری می‌رسد که روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای مشعل را جمع‌آوری و تبدیل به ارزش افزوده می‌ کند.

به گزارش نیپنا، جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه) در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نخستین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه نفت در چند هفته آینده در منطقه هویزه به بهره‌برداری می‌رسد که روزانه ۲۵۰ میلیون فوت‌مکعب گازهای مشعل از میدان‌های غرب کارون، آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران، یادگاران و یاران را جمع‌آوری و تبدیل به ارزش افزوده می‌شود.

اوجی افزود: سرمایه‌گذاری این پروژه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده و اشتغال‌زایی ۵ هزار نفری را به همراه داشته است.

اهمیت بومی سازی و تقویت تولید داخل در اجرای طرح های پتروشیمی

به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی  معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در 26 اسفند ماه سال گذشته پس از بازدید از پروژه NGL3200 بر اهمیت بومی سازی و تقویت تولید داخل در پروژه ها تاکید کرد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از هر تلاشی برای توسعه داخلی سازی حمایت می کند.
وی با بیان اینکه طرح NGL3200 انشالله تا عید سعید فطر آماده بهره برداری رسمی خواهد بود، گفت: وظیفه خود می دانم در مقابل همه کارکنان طرح NGL3200 ، از مدیران پروژه تا سایر کارکنان تعظیم کنم.
وی گفت: سیاست این دولت و سیاست نظام و رهبری، بومی سازی و داخلی سازی حتی با کیفیتی برتر از لایسنسورهای اصلی خارجی است. به برکت جمهوری اسلامی کار ساز ساخت داخل و تکیه بر ظرفیت داخلی در این کشور پا گرفت.

تعداد بازدید : ۱,۳۰۳