مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنایع تکمیلی به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود
(یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱) ۱۱:۰۵

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تولید محصول نهایی زنجیره صنعت پتروشیمی براساس محصولات مازاد نیاز داخل، شناسایی و به سرمایه‌گذار معرفی شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عباس غلامی اظهار کرد: تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی زمانی محقق می‌شود که تولیدات پتروشیمی‌ها به محصول نهایی تبدیل و صادر شود.

وی درباره توسعه نامتوازن صنعت پتروشیمی افزود: این موضوع به این اتفاق افتاده که سیاست‌گذار از ماده اولیه تا محصول نهایی دو وزارتخانه بوده است؛ از ماده اولیه تا تولید محصول پتروشیمی، وزارت نفت و در زمینه تولید محصول نهایی وزارت صمت بوده است.

مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: همین توسعه نامتوازن در صنعت پتروشیمی (وزارت نفت) در وزارت صمت نیز صورت گرفته است؛ سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی شده است که ما کمبود تولید آن را داریم و مجبور به واردات می‌شود و یا در بخش‌هایی نیز که ظرفیت کافی تولید از سوی صنعت پتروشیمی بوده، سرمایه‌گذاری لازم از سوی وزارت صمت انجام نشده است.

غلامی یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای در شانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان شهرک‌های وزارت صمت منعقد شد که یکی از موارد مورد نظر، ناظر بر همین موضوع بود و کمیته‌ مشترکی تشکیل شده که براساس محصولات مازاد نیاز داخل، فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای تولید محصول نهایی شناسایی و به سرمایه‌گذار معرفی شود.

وی با بیان اینکه مدیریت توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در قالب این تفاهم‌نامه، مشکلات هر استان را بررسی می‌کند، افزود: یکی از بزرگترین مشکلات تأمین نقدینگی در گردش است که به این منظور تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بانک تجارت و انجمن پلیمر برای فروش اعتباری محصولات پتروشیمی در بورس کالا منعقد شد.

 

تعداد بازدید : ۱,۷۹۸