در سال «تولید ، دانش بنیان ، اشتغال آفرین» محقق شد؛

رکورد تولید چهار سال گذشته پتروشیمی بندرامام با تولید ۴ میلیون تن محصول شکسته شد

رکورد تولید چهار سال گذشته پتروشیمی بندرامام با تولید ۴ میلیون تن محصول شکسته شد
(شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱) ۱۱:۳۲

پتروشیمی بندرامام در سال ۱۴۰۱ با بهره گیری مناسب از توان و دانش کارشناسان و کارکنان خود و همچنین شرکت های دانش بنیان ، موفق به تولید نزدیک به ۴ میلیون تن انواع محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی شد که رکورد جدید تولیدی در مقایسه با چهار سال گذشته محسوب می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام ، این شرکت در سال ۱۴۰۱ با منطبق کردن سیاست های کلان خود با شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نامگذاری شد ، توانست با تلاش کارشناسان و نخبگان خود از تنگناهای تولیدی عبور کند و همچنین با بهره گیری مناسب از توان شرکت های دانش بنیان در حل مسائل ، در بخش های مختلف تولیدی به شکوفایی برسد و رکوردهای تولیدی نسبت به برنامه را به ثبت برساند.

عملکرد تولیدی پتروشیمی بندرامام در مجتمع کیمیا که تولیدکننده محصولات در زنجیره کلر است به طوری بود که موفق شد در واحد وینیل کلراید (VC) با تولید بیش از ۱۷۱ هزار تن ، تولید ۱۰۱ درصدی نسبت به برنامه و نیز در واحد متیل ترشیو بوتیل‌اتر (MTBE) بیش از ۴۸۴ هزار تن تولید ، ۱۰۳ درصد نسبت به برنامه تولید را به ثبت برساند.

پتروشیمی بندرامام در مجتمع بسپاران خود هم توانست در واحد های پلی اتیلن سبک (LD) بیش از ۱۲۲ هزار تن تولید را ثبت و نسبت به برنامه ۱۱۰ درصد تولید را محقق نماید و همچنین واحد پلی اتیلن سنگین (HD) این مجتمع هم توانست بالاتر از برنامه تولید خود بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول را به ثبت برساند.

گفتنی است مجتمع های فرآورش یک و دو پتروشیمی بندرامام هم طبق برنامه های تولیدی و متناسب با خوراک‌های دریافتی فعالیت تولیدی خود را محقق نمودند.
همچنین مجتمع آب‌نیرو که وظیفه تامین یوتیلیتی را به عهده دارد ، موفق شد در این سال با پایداری و استمرار تولید به صورت مستمر و مداوم ماموریت خود در راستای تامین یوتیلیتی واحدهای عملیاتی و تولیدی پتروشیمی بندرامام را در سطح مطلوب ایفا نماید.

شایان ذکر است پتروشیمی بندرامام در سال ۱۴۰۱ اولین همایش تخصصی با شرکت های دانش بنیان را با هدف حل مسائل تولیدی و استفاده از دانش ایرانی برگزار کرد و در امتداد آن با تلاش مدیران ، کارشناسان و کارکنان خود ، توانست در مجموع با تولید بیش از ۳ میلیون و ۹۹۱ هزار تن انواع محصولات ، ۹۵/۵ درصد تولید نسبت به برنامه تدوین شده را محقق نماید و بالاترین حجم تولیدات از سال ۱۳۹۶ تا کنون را به ثبت برساند.


تعداد بازدید : ۱,۵۷۶