گزارش تصویری آیین امضای قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت

گزارش تصویری آیین امضای قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت
(پنج شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱) ۱۲:۵۷

به گزارش نیپنا؛ قرارداد عاملیت بند (ه) تبصره ۱۸ بین مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمید حیدری، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد و به امضای و مدیران عامل دو شرکت رسید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در این مراسم به دستاوردهای بی‌نظیر صنعت پتروشیمی از سال ۱۴۰۰ تاکنون اشاره و اظهار کرد: سال گشته از سوی وزیر نفت بر ما تکلیف شد که همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم بومی‌سازی شوند.

وی افزود: خوشبختانه در نتیجه سلسله نشست‌ها و مذاکرات انجام شده از ابتدای امسال با کشورهای همسایه تاکنون حدود هزار تن کاتالیست تولیدی شرکت‌های ایرانی به کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای شمالی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر حداکثر استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی ادامه داد: اهتمام کرده‌ایم که کالا و تجهیزات صنعت پتروشیمی را در بازه ۶ ساله با همکاری داخلی‌ها بومی‌سازی کنیم.

شاهمیرزایی به دستاوردهای مطلوب در حوزه دانش فنی همسو با تکمیل زنجیره ارزش اشاره و تصریح کرد: لازم است که همه شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان و فعالان صنعت پتروشیمی برای تکمیل چرخه و بومی‌سازی کامل این صنعت تمام توانمندی خود را به کار گیرند.

معاون وزیر نفت به اهتمام ویژه وزارت نفت دولت سیزدهم در استفاده از توان شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: امروز ایران در تراز صادرکنندگان فناوری به‌ویژه در حوزه کاتالیست و کالا و تجهیزات دوار که در معمولا در اختیار کشورهای غربی بود، قرار گرفته است و روز به روز به اعتلا و خودکفایی صنعت پتروشیمی افزوده می‌شود و در بسیاری از بخش‌های صنعت خودکفا شده‌ایم.

گزارش تصویری این مراسم را در اینجا ببینید.


تعداد بازدید : ۱,۸۲۰