اجرای 157 پروژه مشترک پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت‌های پتروشیمی

اجرای 157 پروژه مشترک پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت‌های پتروشیمی
(پنج شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱) ۱۱:۵۹

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از اجرای ۱۵۷ پروژه مشترک با شرکت‌های پتروشیمی در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: آماده همکاری با شرکت‌های پتروشیمی و دانش‌بنیان برای داخلی‌سازی دانش‌های فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم و هشتم توسعه هستیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، عظیم کلانتری‌اصل روز گذشته (چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین امضای قراردادی میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت افزود: دستیابی به فناوری یک فرآیند طولانی مدت است  و کشور ما به‌دلیل شرایط تحریم نیاز به توسعه پرشتاب تری دارد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه صنعت نفت با سابقه ۶۰ ساله فعالیت حوزه صنعت نفت را از اکتشاف تا صادرات پوشش می‌دهد، ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت با ۱۶۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی می‌تواند در تأمین دانش‌های فنی فرآیندی، انتقال فناوری و بومی‌سازی تجهیزات صنعت پتروشیمی ارائه خدمت کند.

کلانتری‌اصل به توسعه ۲۰ نوع کاتالیست در پژوهشگاه صنعت نفت اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه صنعت نفت متمرکز بر توسعه دانش فنی است و افزون‌بر مجری توسعه دانش و فناوری، نگاه مدیریتی به توسعه فناوری نیز دارد.

وی به اجرای ۱۵۷ پروژه با شرکت‌های پتروشیمی در سال‌های گذشته اشاره و تأکید کرد: باید فعالیت‌مان را در حوزه صنعت پتروشیمی گسترش دهیم و آماده همکاری با شرکت‌های پتروشیمی و دانش‌بنیان برای داخلی‌سازی دانش‌های فنی مورد نیاز صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم و هشتم توسعه هستیم.

قرارداد عاملیت بند (ه) تبصره ۱۸ میان مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت  و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمید حیدری، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد و به امضای و مدیران عامل دو شرکت رسید.

تعداد بازدید : ۱,۹۸۷