معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

سیاست راهبردی نظام ایجاد ارزش افزوده و حرکت تا انتهای زنجیره صنعت پتروشیمی است

سیاست راهبردی نظام ایجاد ارزش افزوده و حرکت تا انتهای زنجیره صنعت پتروشیمی است
(چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱) ۱۹:۴۰

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، از همه فعالان و شرکت‌های پتروشیمی خواست که تلاششان را در سال نو برای توسعه این صنعت مضاعف کنند و تاکید کرد: با تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی افزون‌بر تأمین نیازهای داخل، می‌توانیم افتخار ساخت واحدهای صنعتی فراسرزمینی را نیز در کشورهای همسو و متحد برای ایران داشته باشیم.

به گزارش نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین امضای قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت گفت:  امسال سال «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» ‌نام‌گذاری شده است و وزارت نفت در این زمینه دستاوردهای خیره‌کننده‌ای داشته و صنعت پتروشیمی نیز پیشرو بوده است که این پایان کار نیست و در مسیری قرار داریم که باید با سرعت حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز به مرز ۹۴ میلیون تن ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی دست یافته‌ایم،از شرکت‌های پتروشیمی دعوت کرد که قطعات مورد نیاز خود را برای ساخت بار اول از سوی داخلی‌ها، سفارش‌گذاری کنند و ادامه داد: امروز شاهد دستاوردهای بی‌نظیری با روی کار آمدن تفکر اعتماد و تکیه بر ظرفیت داخلی‌ها هستیم.

شاهمیرزایی به فناوری‌های پیچیده و تخصصی صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: بنابراین بیشترین کشش و جذب حوزه ثبت اختراعات و محصولات تازه در صنعت پتروشیمی خواهد بود؛ صنعتی که ارزش‌آفرین است و سیاست راهبردی نظام برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، حرکت تا انتهای زنجیره این صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از همه فعالان و شرکت‌های پتروشیمی خواست که تلاششان را در سال نو برای توسعه این صنعت مضاعف کنند و افزود: با تحقق تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی افزون‌بر تأمین نیازهای داخل، می‌توانیم افتخار ساخت واحدهای صنعتی فراسرزمینی را نیز در کشورهای همسو و متحد برای ایران داشته باشیم.

ایران در تراز صادرکنندگان فناوری به‌ویژه در حوزه کاتالیست

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در ادامه به دستاوردهای بی‌نظیر صنعت پتروشیمی از سال ۱۴۰۰ تاکنون اشاره و اظهار کرد: سال گشته از سوی وزیر نفت بر ما تکلیف شد که همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی تا پایان دولت سیزدهم بومی‌سازی شوند.

وی افزود: خوشبختانه در نتیجه سلسله نشست‌ها و مذاکرات انجام شده از ابتدای امسال با کشورهای همسایه تاکنون حدود هزار تن کاتالیست تولیدی شرکت‌های ایرانی به کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای شمالی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر حداکثر استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی ادامه داد: اهتمام کرده‌ایم که کالا و تجهیزات صنعت پتروشیمی را در بازه ۶ ساله با همکاری داخلی‌ها بومی‌سازی کنیم.

شاهمیرزایی به دستاوردهای مطلوب در حوزه دانش فنی همسو با تکمیل زنجیره ارزش اشاره و تصریح کرد: لازم است که همه شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان و فعالان صنعت پتروشیمی برای تکمیل چرخه و بومی‌سازی کامل این صنعت تمام توانمندی خود را به کار گیرند.

معاون وزیر نفت به اهتمام ویژه وزارت نفت دولت سیزدهم در استفاده از توان شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: امروز ایران در تراز صادرکنندگان فناوری به‌ویژه در حوزه کاتالیست و کالا و تجهیزات دوار که در معمولا در اختیار کشورهای غربی بود، قرار گرفته است و روز به روز به اعتلا و خودکفایی صنعت پتروشیمی افزوده می‌شود و در بسیاری از بخش‌های صنعت خودکفا شده‌ایم.

.قرارداد عاملیت بند (ه) تبصره ۱۸ بین مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمید حیدری، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد و به امضای و مدیران عامل دو شرکت رسید.

 

تعداد بازدید : ۱,۷۴۲