مديرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت:

شرکت ملی صنایع پتروشیمی حامی شرکت‌های دانش بنیان و ساخت بار اول است

شرکت ملی صنایع پتروشیمی حامی شرکت‌های دانش بنیان و ساخت بار اول است
(چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱) ۱۹:۳۸

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، با پیشرو بودن در اجرای بند (ه) تبصره ۱۸، ظرفیت های خوبی را در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ساخت بار اول ایجاد کرده است.

به گزارش نیپنا؛ حمید حیدری امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین امضای قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت اظهار کرد: این صندوق نهاد حامی و مالی صنعت نفت برای ارائه خدمات مالی و اجرایی به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی افزود: 37 درصد سهام این صندوق مربوط به صنعت پتروشیمی است و بیش از 50 درصد قطعاتی که ارائه شده مستقیما برای صنعت پتروشیمی بوده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت پیشرو در اجرای بند (ه) تبصره ۱۸ است و حاکمیت و قانون‌گذار در تبصره 18 قانون بودجه برای توسعه اشتغال و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ساخت بار اول ظرفیت‌های بسیار خوبی را فراهم کرده است.

حیدری گفت: امیدوارم در سال 1402 بتوانیم اقدام‌های بسیار خوبی که در این چندماه برای حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان آغاز کرده‌ایم را با امضای این قرارداد توسعه دهیم.

وی یادآور شد: ما قراردادهای شرکت‌های دانش بنیان را با مجموعه صنعت نفت اعتبار بخشیدیم و در حال اجرای سازوکار اعتبار اسناد ریالی برای صنعت نفت برای شرکت‌های دانش بنیان هستیم و سال آینده بیمه محصولات و کالا را اجرایی خواهیم کرد.

تعداد بازدید : ۱,۸۷۱