معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری اعلام کرد

ارزش سالانه کاتالیست های بومی‌شده در صنعت پتروشیمی هزار و ۱۲۰ میلیون دلار است

ارزش سالانه کاتالیست های بومی‌شده در صنعت پتروشیمی هزار و ۱۲۰ میلیون دلار است
(چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱) ۱۹:۳۰

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری اعلام کرد: با همت بالای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بومی‌سازی صنعت پتروشیمی ؛ ایران امسال درردیف صادرکننده کاتالیست به روسیه قرار گرفت که بی‌شک نوید افتخارهای دیگر است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، وحیدرضا زیدی‌فرد امروز (چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه) در آیین امضای قرارداد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با قدردانی ازمرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای امضای این قرارداد ارزشمند، گفت:وزارت نفت بالغ بر ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ۹۵ میلیون دلار قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در سال ۱۴۰۱ داشته است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری به همت بالای  شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بومی‌سازی صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: ایران امسال صادرکننده کاتالیست به روسیه شد که افتخار بزرگی برای کشور است که بی‌شک نوید افتخارهای دیگری در راه است.

زیدی‌فرد ادامه داد: اقدام‌هایی به‌منظور صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر در حال انجام است که با پیگیری‌های جدی رئیس‌جمهوری امیدواریم موضوع صدور خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان رقیبی بسیار جدی برای صادرات نفت در کشور مطرح شود و نتایج آن را در پایان این دولت شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست و رویکرد وزارت نفت دولت سیزدهم، حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی و ساخت بار اول در صنعت نفت است، اظهار کرد: وزارت نفت امسال رتبه نخست تولید بار اول اقلام راهبردی و تحریمی را از ریاست جمهوری دریافت کرد.

وی گفت:وزارت نفت بالغ بر ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و ۹۵ میلیون دلار قرارداد و تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در سال ۱۴۰۱ داشته است.

زیدی فر با بیان اینکه شمار شرکت‌های دانش بنیان در وندور لیست وزارت نفت سه برابر شده است، افزود: همه کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی به غیر از ۱۵ درصد آن داخلی‌سازی شده که مقدار مصرف کاتالیست بومی‌شده سالانه ۳۵ هزار تن با ارزش هزار و ۱۲۰ میلیون دلار است.

قرارداد عاملیت بند (ه) تبصره ۱۸ میان مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و حمید حیدری، صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با هدف حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد و به امضای و مدیران عامل دو شرکت رسید.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۲