سود سابک در سه ماه چهارم سال 2022 کاهش یافت

سود سابک در سه ماه چهارم سال 2022 کاهش یافت
(سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱) ۱۴:۰۸

سود خالص شرکت صنایع پتروشیمی عربستان (سابک) در سه ماه چهارم سال 2022 میلادی در پی افت قیمت‌های فروش 94 درصد کاهش یافت.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز از ریاض/ دوبی، سابک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پتروشیمی جهان اعلام کرد که سود خالص سه‌ماه چهارم این شرکت به‌دلیل میانگین قیمت‌های فروش پایین‌تر 94 درصد کاهش یافت.

سود خالص سابک از رقم 4.97 میلیارد ریال در سه ماه چهارم سال 2021 به 290 میلیون ریال (77 میلیون و 280 هزار دلار) در سه ماه چهارم سال جاری میلادی رسید.

سهام سابک در معاملات اولیه روز اعلام این نتایج با 4 درصد کاهش به 88 ریال به ازای هر سهم رسید.

سابیک اعلام کرد که قیمت‌ها در بخش‌های اصلی پتروشیمی، مواد شیمیایی، پلی‌اتیلن و پلیمرهای عملکردی این شرکت در سه ماه چهارم پایین‌تر بود.

در بیانیه این شرکت آمده است که انتظار می‌رود حاشیه‌های سود سابک در نیمه نخست سال 2023 در بحبوحه کاهش تقاضا زیر فشار باقی بماند.

عبدالرحمن الفقیه، مدیرعامل سابک گفت: تقاضا از سوی چین، که به محدودیت‌های سختگیرانه برای مهار شیوع ویروس کرونا در اوایل دسامبر پایان داد، ممکن است در سه ماهه دوم یا نیمه دوم سال 2023 احیا شود.

وی افزود: از زمان بازگشایی‌ها تقاضای چین برای محصولات پتروشیمی افزایش اندکی داشته است و با تقاضای بالای سال 2021 مطابقت نداشت، تا امروز نمی‌توانیم تقاضای بالاتری را که انتظار می‌رفت، شاهد باشیم.

درآمدهای سابک ارتباط نزدیکی با قیمت نفت و رشد اقتصادی جهانی دارد زیرا محصولات این شرکت پتروشیمی از جمله پلاستیک، کود و فلز به‌طور گسترده در بخش‌های ساخت‌وساز، کشاورزی، صنایع و تولید کالاهای مصرفی استفاده می‌شود.

تعداد بازدید : ۲,۱۱۱