مجتمع اتیلن شاندونگ چین دسامبر 2024 راه‌اندازی می‌شود

مجتمع اتیلن شاندونگ چین دسامبر 2024 راه‌اندازی می‌شود
(دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱) ۱۲:۱۴

شرکت پتروشیمی یولونگ از راه‌اندازی یک مجتمع اتیلن در استان شاندونگ در دسامبر سال 2024 میلادی خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های شرکت پتروشیمی یولونگ چین گفت: پتروشیمی یولونگ که در حال ساخت یک مجتمع پالایشی و پتروشیمی شامل یک مجتمع اتیلنی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن در استان شاندونگ است، قصد دارد عملیات تجاری کل مجتمع را تا دسامبر 2024 آغاز کند.

وی در حاشیه امضای دو قرارداد تأمین نفت خام در سنگاپور ادامه داد: پتروشیمی یولونگ با دو قرارداد دو ساله عرضه نفت خام با بی‌پی انگلیس و شورون آمریکا برای دریافت 400 هزار بشکه نفت از سال آینده به توافق رسیده است.

یکی از مدیران پتروشیمی یولونگ در حاشیه مراسم امضای این قراردادها گفت: پالایشگاه تازه در شهرستان لانگکو در استان شاندونگ در نظر دارد تا اواخر امسال آزمایش‌ها برای راه‌اندازی را انجام دهد.

پروژه 20 میلیارد دلاری یولونگ به دو مجتمع بزرگ پالایشی و پتروشیمی با اندازه مشابه که اواخر سال گذشته میلادی به بهره‌برداری رسید، در آخرین موج توسعه ظرفیت پالایشی در چین با تمرکز بر تولید محصولات پتروشیمی مانند پلاستیک و فیبر شیمیایی به جای سوخت حمل و نقل، اضافه خواهد شد.

51 درصد سهام پتروشیمی یولونگ متعلق به گروه خصوصی ذوب آلومینیوم نانشان (Nanshan) و 46.1 درصد متعلق به گروه انرژی شاندونگ تحت حمایت دولت استانی و بقیه متعلق به دو شرکت محلی است.

دولت منطقه‌ای لانگکو برای توسعه زنجیره ارزش مجتمع بزرگ پالایش و پتروشیمی در استان شاندونگ اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک پارک شیمیایی تازه در نزدیکی پروژه پتروشیمی یولونگ برای تولید مواد شیمیایی با کیفیت بالا مانند پلاستیک‌های تجزیهپذیر و الیاف ویژه مورد استفاده برای محصولات ورزشی با عملکرد بالا و تجهیزات ایمنی است.

شهرستان لونگکو واقع در امتداد سواحل جنوب دریای بوهای با تولید صنعتی سالانه 138.1 میلیارد یوان (19.83 میلیارد دلار) در سال گذشته میلادی است که شرکت دولتی سینوپک چین در حال ساخت یک پایانه بزرگ گاز طبیعی مایع شده (ال‌‌ان‌جی) در آن است.+

تعداد بازدید : ۱,۹۷۰