به فرمان رئیس‌جمهوری

واحد دوم ASU۲ شرکت دماوند انرژی عسلویه به طور رسمی به بهره‌برداری رسید

واحد دوم ASU۲ شرکت دماوند انرژی عسلویه به طور رسمی به بهره‌برداری رسید
(پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱) ۱۲:۱۵

واحد دوم از مجموعه ASU۲ (واحد هوای فشرده) شرکت دماوند انرژی عسلویه با دانش و فناوری روزآمد و استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نیپنا، سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری امروز (پنجشنبه، یازدهم اسفندماه) در سفر به استان بوشهر، واحد دوم از مجموعه ASU۲ (واحد هوای فشرده) شرکت دماوند انرژی عسلویه را به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رساند.

واحد دوم از مجموعه ASU۲ شرکت دماوند انرژی عسلویه با دانش و فناوری روزآمد و استفاده از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات، به تولید رسید.

براساس این گزارش، با بهره‌برداری از این پروژه راهبردی با ظرفیت تولید ۷۲ هزار و ۵۰۰ نرمال مترمکعب اکسیژن، ۱۱ هزار نرمال مترمکعب نیتروژن، ۶ هزار و ۷۰۰ نرمال مترمکعب هوای ابزار دقیق و ۳ هزار و ۴۰۰ نرمال مترمکعب هوای سرویس، زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز شرکت‌های متقاضی این محصولات در فاز دوم پتروشیمی منطقه پارس مهیا شد.

عملیات اجرایی شرکت دماوند انرژی عسلویه (پتروشیمی دماوند)، به‌منظور تأمین یوتیلیتی‌های متمرکز فاز دوم مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد که شامل نیروگاه برق و بخار با ظرفیت تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق و ۱۸۹۰ تن بخار در ساعت، واحدهای هوا با ظرفیت ۶۰۵ هزار نرمال مترمکعب در ساعت تولید اکسیژن، نیتروژن، هوای ابزار دقیق و هوای سرویس، واحد شیرین‌سازی و تولید آب‌های صنعتی با ظرفیت ۴۰۰ هزار مترمکعب در روز، حوضچه آبگیری از آب دریا با ظرفیت ۸۰ هزار مترمکعب در ساعت، واحدهای تصفیه پساب‌های صنعتی و زباله سوز و واحد آفسایت است.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۷