پتروشیمی پارس‌گلایکول به بهره‌برداری رسید

پتروشیمی پارس‌گلایکول به بهره‌برداری رسید
(پنج شنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱) ۱۲:۱۵

مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول با ظرفیت تولید سالانه بیش از۵۵۰ هزار تن امروز (پنجشنبه، یازدهم اسفندماه) به دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

به گزارش نیپنا ، سیدابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه، یازدهم اسفندماه) در سفر به استان بوشهر همزمان با افتتاح چند طرح صنعت نفت، طرح پتروشیمی پارس گلایکول را نیز به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رساند.

ظرفیت تولید پتروشیمی پارس گلایکول در مجموع ۵۵۳ هزار و ۵۰۰ تن اتیلن گلایکول است که مونواتیلن‌گلایکول به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن به عنوان محصول اصلی و ۵۰ هزار تن دی‌اتیلن‌گلایکول و ۳ هزار و ۵۰۰ تن تری‌اتیلن‌گلایکول به عنوان محصولات جانبی در این مجتمع تولید خواهد شد.

پتروشیمی پارس گلایکول ۳۴۰ هزار تن اتیلن از پتروشیمی بوشهر، سالانه ۲۲۶ میلیون مترمکعب اکسیژن از پتروشیمی دماوند و روزانه ۰.۰۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی از شرکت ملی گاز را به عنوان خوراک دریافت می‌کند.

سهامدار اصلی پتروشیمی پارس گلایکول شرکت هلدینگ باختر است و ساخت این طرح از ابتدای سال ۱۳۹۳ در زمینی به وسعت ۷.۳۳ هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

محصولات این مجتمع به عنوان ماده اولیه تولید PET، ضد یخ، نرم‌کننده‌ها در نساجی، جاذب رطوبت در پالایشگاه‌ها و ... کاربرد دارد.

به گزارش شانا، رئیس‌جمهوری صبح امروز در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر و احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر از طریق فرودگاه خلیج فارس عسلویه به‌منظور سفری دو روزه و برای بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی و چند طرح توسعه‌ای صنعت نفت وارد استان بوشهر شد.

افتتاح آب شیرین‌کن شماره ۲ بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خور موج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و شرکت در نشست توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه رئیسی به استان بوشهر است.

وزیر نفت، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد وحیدی وزیر کشور، پرویز فتاح، رئیس بنیاد شهید، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهوری همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به استان بوشهر را تشریح می‌کند.

تعداد بازدید : ۱,۸۴۲