دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی:

جایزه تعالی دروازه ورود به توسعه پایدار صنعت پتروشیمی

جایزه تعالی دروازه ورود به توسعه پایدار صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱) ۱۲:۱۴

دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی به نقاط قوت فعالان صنعت پتروشیمی در حوزه "خلق ارزش پایدار" بر همکاری خوب شرکت ها با دبیرخانه نهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: شرکت های صنعت پتروشیمی لازم است توجه بیشتری به حوزه برداشت ذینفعان نیز داشته باشند.

به گزارش خبرنگار نیپنا ،هادی شایق دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی امروز یکشنبه (7 اسفند ماه) در جریان برگزاری این آیین با تاکید بر اینکه چهارسال وقفه در برگزاری این همایش موجب شد برخی شرکت ها آمادگی لازم برای حضور در این دوره را نداشته باشند، گفت: در نهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی 39 شرکت، شامل 33 شرکت پتروشیمی، چهار طرح و پروژه در حال ساخت با مدل CPM3 و دو پیمانکار، تامین کنننده و سازنده، ارزیابی شدند.

وی افزود: در این دوره 18 شرکت متقاضی تندیس بودند که نشان می دهد صنعت پتروشیمی حرفی برای گفتن دارد. همچنین در این دوره با توجه به ارتقای سطح ارزیبابان، بیش از 100 ارزیاب داخل صنعت در ارزیابی ها کمک کردند و 700 نفر روز ارزیابی انجام شد.

شایق با تاکید بر لزوم پیاده سازی، اجرا و ارزیابی منویات مقام معظم رهبری در قالب سیاست های کلی نظام، گفت: اقدامات اجرایی دبیرخانه نهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی شامل ابلاغ سیاست های تعیین شده به مدیران عامل و تعالی طی برگزاری جلسات، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی تخصصی، برگزاری دوره های آموزشی و کالیبراسیون ارزیابی تعالی، برگزاری تورهای تعالی برای معرفی تجربیات موفق، ارزیابی شرکت های متقاضی بر اساس ویرایش 2020 مدل EFQM و مدل CPM3 و صحه گذاری پروژه های بهبود شرکت ها متقاضی، می شود.

دبیر جایزه تعالی صنعت پتروشیمی تصریح کرد: برای نخستین بار انتخاب برترین اقدام رفع موانع تولید پایدار صورت گرفت و برنامه های توانمندسازی کلیه ذینفعان شامل برگزاری دوره های آموزشی در سه منطقه ماهشهر، عسلویه و تهران، برگزاری کارگاه های تربیت ارزیاب، تعیین شایستگی های عمومی و تخصصی ارزیابان، برگزاری جلسات کالیبراسیون ارزیابان ارشد داخل و خارج صنعت و برگزاری تور تعالی حاصل از نتایج صحه گذاری پروژه های بهبود برتر، را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: با تاکید بر اینکه شش هزار و 112 نفر ساعت آموزش به تفکیک منطقه و دوره آموزش صورت گرفت، اظهار کرد: حدود 50 درصد آموزش ها مربوط به تربیت ارزیاب بود.

شایق خاطرنشان کرد: در راستای انتخاب برترین اقدام رفع موانع تولید پایدار، اقدامات موثری برای قطع وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز از کشور صورت گرفت.

دبیرجایزه تعالی صنعت پتروشیمی در پایان ابراز امیداری کرد که به قابلیت های جایزه تعالی بیش از پیش توجه ویژه شود.

تعداد بازدید : ۲,۲۴۲