رئیس شورای سیاست گذاری نهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی:

جایزه تعالی فرصتی برای سرآمدی و پیشرفت صنعت پتروشیمی است

جایزه تعالی فرصتی برای سرآمدی و پیشرفت صنعت پتروشیمی است
(یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱) ۰۹:۳۵

رئیس شورای سیاست گذاری نهمین جشنواره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی گفت: برگزاری این جوایز و استفاده از مدل های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان ها ایجاد می کنند تا پیشرفت ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه گیری کنند.

 به گزارش نیپنا ، علی محمد بساق زاده رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی امروز یکشنبه ( 7 اسفند ماه) درآیین نهمین جشنواره جایزه تعالی اظهار کرد: امروزه اکثر کشورهای توسعه یافته دنیا با تکیه بر مدل های علمی، جوایزی را در سطح ملی و منطقه ای ایجاد کرده اند که محرک سازمان ها و کسب و کارها در تعالی، رشد و ارزش آفرینی است.

 وی افزود: برگزاری این جوایز و استفاده از مدل های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان ها ایجاد می کنند تا پیشرفت ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه گیری نموده و با تکیه بر نقاط قوت خود ضمن شناسایی و رفع فرصت قابل  بهبود، در مسیر سرآمدی گام بردارند.

بساق زاده ادامه داد: صنعت بزرگ و ارزش آفرین پتروشیمی ایران (در صنایع زیر مجموعه صنعت نفت) از نظر سطح تکنولوژی، پیچیدگی فرایندها، خلق ارزش افزوده و اشتغال آفرینی، جایگاه ویژه ای دارد و توسعه پایدار آن، نیازمند توجه همه مدیران این صنعت به استفاده از سیستم های نوین مدیریتی مانند مدل جایزه تعالی دارد تا از طریق ارزیابی های کاملا علمی ، به نقاط قوت و همچنین فرصت های قابل بهبود سازمان خود پی ببرند.

وی تصریح کرد: مدیران محترم باید توجه داشته باشند با صِرف حضور در جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و استقبال از ارزیابان جایزه تعالی در سازمان خود و دریافت لوح تقدیر یا تندیس از دبیرخانه، هدف اصلی مدل تعالی سازمانی محقق نخواهد شد. باید به این مدل و پتانسیل های آن مانند یک فرصت و آیینه ای که روبروی ما قرار دارد نگاه کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی افزود: خوشبختانه در پایان هر ارزیابی گزارش بسیار خوب و ارزشمندی از سوی تیم ارزیابان در اختیار سازمان قرار می گیرد .

وی ادامه داد: در اینجا ضمن اینکه از مدیران محترم درخواست دارم که به صورت ویژه پروژهای بهبود تعریف شده بر اساس گزارش های بازخورد را پایش کنند، از دبیرخانه جایزه تعالی انتظار دارم پس از اتمام این دوره از جایزه به صورت فعال در بازدیدها و مکاتباتی که با شرکت ها دارند وضعیت مسیر تعالی شرکت ها و خصوصا پروژه های بهبودآنها را مورد پایش قرار دهند.

بساق زاده اظهار کرد: دبیر محترم جایزه و همکاران ایشان باید در خودارزیابی شرکت ها نقش فعال داشته باشند و ضمن اینکه مسیر تعالی شرکت ها را مورد پایش قرار می دهند، از نظر آموزشی و مشاوره ای به مدیران تعالی شرکت ها کمک کنند.

وی افزود: براساس گزارشی که دبیر محترم جایزه ارائه نمودند امسال پس از وقفه ایجاد شده تلاش های زیادی جهت آماده سازی شرکت های متقاضی و ارزیابان نهمین دوره جایزه صورت گرفت و با تاکید معاون محترم وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در خصوص توانمند سازی داخلی و ایجاد بانک اطلاعاتی شاخص های صنعت پتروشیمی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و ساخت داخل، سرلوحه نهمین دوره جایزه تعالی قرار گرفت .

بساق زاده ادامه داد: یکی دیگر از انتظاراتی که از دبیرخانه داریم این است که به صورت فعال خط مشی های رئیس محترم جایزه را دنبال نموده و با توانمندسازی ارزیابان پتروشیمی، زمینه حضور ایشان را در سایر جوایز فراهم کنیم تا تجارب سایر صنایع نیز وارد صنعت پتروشیمی شود.

وی بیان کرد:بقای جایزه بر اعتماد شرکت ها و ارائه گزارش های مفید و موثر بستگی دارد. مدیران سازمان ها هدفشان از حضور در این جایزه فقط گرفتن تندیس و تقدیرنامه نیست، آنها به دنبال یافتن نقاط قابل بهبود خود و نقاط قوت خود هستند تا بتوانند نقش پایداری در صنعت ایفا کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه تعالی با تشکر از همه مدیرانی که در این فرایند حاضر بودند گفت: اعلام می کنیم که شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همکاری هلدینگ ها و شرکت های بزرگ پتروشیمی به صورت کامل و برنامه جدیدی که برای جایزه تعالی سازمانی خواهد داشت تلاش خواهد کرد که مدل تعالی سازمانی در سطح زنجیره ارزش پتروشیمی گسترش یافته و به عنوان ابزاری کارامد جهت توسعه پایدار و رو به رشد صنعت پتروشیمی تبدیل شود. و در دوره بعد با ایجاد یک ساختار منسجم برای دبیرخانه جایزه تعالی به فعالیت های این حوزه انسجام بهتری خواهیم داد.

وی افزود: همراهی و مشارکت همه شما مدیران محترم می تواند آینده ای سرآمدی برای صنعت پتروشیمی کشور رقم بزند.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۵