مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه:

صنعت پتروشیمی ایران به بلوغ رسیده و خط شکن اقتصاد وابسته است

صنعت پتروشیمی ایران به بلوغ رسیده و خط شکن اقتصاد وابسته است
(شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱) ۰۹:۰۰

مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه گفت: صنعت پتروشیمی ایران به بلوغ رسیده است و می توان گفت خط شکن اقتصاد وابسته و نماد اقتصاد مقاومتی است وهمه باید برای اعتلای این صنعت ارزش آفرین تلاش کنیم.

علی چگنی مدیرکل اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه در پایان سفر مدیران، روسا و کارشناسان اقتصادی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به منطقه عسلویه در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: در گذشته اقتصاد ما وابسته به نفت بود اما امروز با فاصله گرفتن از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده و مقاوم کردن اقتصاد در برابر تکانه های تحریم، صنعت پتروشیمی ایران نشان داد که به درستی در مسیر توسعه قرار دارد.

مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه با بیان این که دیپلمات ها نماینده همه کشور در خارج از کشور هستند گفت: وقتی دستاوردهای صنعت پتروشیمی را مشاهده می کنید همه احساس غرور می کنند و دیپلملت های کشورمان کمک خواهند کرد تا دسترسی به بازارهای جدید و جذب سرمایه گذاری های جدید برای پتروشیمی ها تسهیل شود ودر این راستا آماده هرگونه همکاری و تعامل هستیم.

وی تصریح کرد: پتروشیمی در ایران به بلوغ رسیده است و می توان گفت خط شکن اقتصاد وابسته و نماد اقتصاد مقاومتی شده است وهمه باید برای اعتلای این صنعت ارزش آفرین تلاش کنیم.

تعداد بازدید : ۱,۶۷۹