رئیس کل امور بین الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکیدکرد:

استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های اکو و شانگهای در توسعه صادرات پتروشیمی‌ها

استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های اکو و شانگهای در توسعه صادرات پتروشیمی‌ها
(شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱) ۰۸:۵۴

رئیس کل امور بین الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:رشد صادرات غیر نفتی و شناسایی بازارهای جدید برای محصولات پتروشیمی کشورمان با همکاری وزارت امور خارجه می تواند منجر به گسترش بازارهای هدف و استفاده از ظرفیت های سازمان های بین المللی مانند اکو و پیمان شانگهای شود.

حسین علیمراد رئیس کل امور بین الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره سفر 2 روزه مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه به منطقه عسلویه اظهار کرد:سفر مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه به منطقه عسلویه سبب آشنایی دستگاه دیپلماسی کشور با فعالیت ها و دستاوردهای صنعت نفت کشورمان به ویژه صنعت ارزش آفرین پتروشیمی شد.

رئیس کل امور بین الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به لزوم رفع موانع برای صادرات محصولات پتروشیمی گفت:صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه متوازن قرار دارد و در این راستا ظرفیت های مطلوبی برای رشد صادرات وجود دارد و همکاری وزارت امور خارجه برای تسهیل صادرات بسیار اثر بخش خواهد بود.

وی افزود: مذاکره های رودررو با مدیران عامل شرکت های پتروشیمی از سوی متولیان سیاست خارجی کشور در کنار مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان پشتیبان صنعت پتروشیمی کشور، فرصتی مناسب بود تا برخی تنگناهای تولید و یا صادرات و راهکارهای برون رفت از آن مورد بررسی قرار گیرد .

علیمراد با بیان این که شناخت ظرفیت های تولید و آشنایی با توانمندی های موجود در زمینه ساخت داخل از جمله تولید کاتالیست،محصولات متنوع پلیمری و مواد شیمیایی و نیز تامین تجهیزات و امکان صادرات به کشورهای دیگر بر اساس نیاز بخش های مختلف صنایع پتروشیمی دیگر کشورها در دیدار های انجام شده در طی دو روز بازدید مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه بطوردقیق و جامع بررسی شد و رایزنی های مهمی صورت گرفت.

رئیس کل امور بین الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: رشد صادرات غیر نفتی و شناسایی بازارهای جدید برای محصولات پتروشیمی کشورمان با همکاری وزارت امور خارجه می تواند منجر به گسترش بازارهای هدف شده و ارز اوری مطلوبی را به همراه آورد و در این راستا از ظرفیت های سازمان های بین المللی مانند اکو و پیمان شانگهای بهره برد.

تعداد بازدید : ۱,۶۵۳