تزریق ۱۴ میلیارد دلار ارز پتروشیمی در ۱۱ ماه اخیر به سامانه نیما/راه اندازی سامانه مبادله ارزی با پشتوانه صنعت پتروشیمی

تزریق ۱۴ میلیارد دلار ارز پتروشیمی در ۱۱ ماه اخیر به سامانه نیما/راه اندازی سامانه مبادله ارزی با پشتوانه صنعت پتروشیمی
(پنج شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۱) ۲۰:۴۰

وزیر نفت گفت: این صنعت پارسال ۱۴ میلیارد دلار به سامانه نیما تزریق کرد و امسال تا به امروز نیز ۱۴ میلیارد دلار دیگر به این سامانه تزریق کرده است، البته به پشتوانه صنعت پتروشیمی بانک مرکزی تازگی سامانه مبادله ارزی خود را راه اندازی کرده است.

به گزارش نیپنا؛ جواد اوجی ظهر امروز (پنجشنبه، چهارم اسفندماه) در نشستی مشترک با رئیس و مدیران دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ظرفیت کنونی تولید محصولات پتروشیمی کشور به بیش از ۹۰ میلیون تن رسیده است، افزود: این صنعت پارسال ۱۴ میلیارد دلار به سامانه نیما تزریق کرد و امسال تا به امروز نیز ۱۴ میلیارد دلار دیگر به این سامانه تزریق کرده است، البته به پشتوانه صنعت پتروشیمی بانک مرکزی تازگی سامانه مبادله ارزی خود را راه اندازی کرده است.

اوجی اظهار کرد: ۱۳ پارک پتروشیمیایی در کشور در آینده در چهار استان با هدف جلوگیری از خام فروشی ساخته خواهد شد؛ این پارک‌ها اقلام کلیدی و مورد نیاز وارداتی پتروشیمی به کشور را تولید خواهند کرد.

اختصاص ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح‌های مسئولیت اجتماعی

وزیر نفت در پایان به تخصیص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی وزارت نفت در زمینه اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی در قالب سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در دولت، وزارت نفت به‌موقع پرداخت‌های خود در این زمینه را انجام داده است.

بومی‌سازی ۲۰۰ قلم کالا در ۱۷ ماه اخیر

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره دانش‌بنیان شدن صنعت نفت گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان همکار صنعت نفت از ۱۵۰ شرکت به ۵۵۰ شرکت رسیده است، در ۱۷ ماه اخیر بیش از ۲۰۰ قلم کالای راهبردی صنعت نفت کشور از سوی این شرکت‌ها داخلی‌سازی شده است؛

تعداد بازدید : ۱,۶۲۱