ووپاک واگذاری پایانه‌های پتروشیمی خود در روتردام را کلید می‌زند

ووپاک واگذاری پایانه‌های پتروشیمی خود در روتردام را کلید می‌زند
(سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱) ۱۳:۵۲

شرکت هلندی ووپاک از بررسی راهبردی نحوه فعالیت و نیز واگذاری پایانه‌های پتروشیمی خود در بندر روتردام خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، شرکت ووپاک (Vopak) از آغاز بازنگری راهبردی در فعالیت سه پایانه مواد شیمیایی خود در بندر روتردام هلند خبر داد که احتمال می‌رود نتیجه‌اش شامل واگذاری بخشی از این تأسیسات باشد.

از آنجا که ووپاک به‌دنبال تغییر شکل فعالیت خود به سمت انرژی‌های نو و مواد اولیه است، این شرکت هلندی پس از واگذاری پایانه‌های نفتی‌اش در کانادا، بازنگری در فعالیت سه پایانه مواد شیمیایی را به نام‌های بوتلک (Botlek)، تی‌تی‌آر (TTR) و کمی‌هاون (Chemiehaven) در بندر روتردام آغاز کرده است.

این شرکت هلندی در بیانیه‌ای اعلام کرد که احتمال دارد نتیجه بررسی شامل واگذاری جزئی از این تأسیسات باشد، از آنجا که نتیجه اکنون مشخص نیست، نمی‌توان به جزئیات بیشتر اشاره کرد.

ووپاک همچنین در حال پیشبرد پایانه‌های صنعتی و گازی از جمله توسعه ظرفیت پایانه‌های خود در کائوجینگ چین است و در این ماه خرید سهام گانور Gunvor در یک مجتمع پتروشیمی واقع در آنتورپ بلژیک را نهایی کرد.

به گفته دیک ریشل، مدیرعامل ووپاک، این شرکت هلندی به‌دنبال استفاده از این تأسیسات به‌منظور ارائه راه‌حل‌های کربن‌زدایی برای فعالان پتروشیمی در منطقه است.

وی افزود: ما به یک سایت پتروشیمی پیشرو در اروپا واقع در بندر آنتورپ دسترسی پیدا کردیم، این یک فرصت منحصر به فرد برای پیگیری راهبردمان و مشارکت‌های نو و حمایت از صنعت در کربن‌زدایی آن با توسعه زیرساخت‌های حیاتی است.

تعداد بازدید : ۱,۶۹۴