سود ساسول 2 برابر شد

سود ساسول 2 برابر شد
(دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱) ۰۹:۴۸

برآوردهای پتروشیمی ساسول آفریقای جنوبی حکایت از دو برابر شدن سود این شرکت در 6 ماه دوم سال 2022 میلادی دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه پتروشیمی ساسول آفریقای جنوبی اعلام کرد که انتظار دارد سود نیمه‌ دوم سال 2022 میلادی این مجموعه به‌دلیل افزایش قیمت نفت و با وجود چالش‌های عملیاتی در بخش داخلی دو برابر شود.

ساسول پیش‌بینی کرد که درآمد سرفصل هر سهم (HEPS) - معیار اصلی سود در آفریقای جنوبی – در 6 ماه منتهی به دسامبر 2022، 1.69 تا 1.78 دلار باشد، در حالی که در مدت مشابه سال پیش از آن بسیار پایین‌تر بود.

بزرگترین تولیدکننده فرآورده‌های نفتی و مواد شیمیایی از زغال سنگ در جهان اعلام کرد که در پی راند (واحد پول آفریقای جنوبی) ضعیف‌تر، افزایش قیمت نفت و حاشیه‌ سود پالایشی با رشد ضعیف‌تر اقتصاد جهانی، کاهش قیمت مواد شیمیایی و هزینه‌های بالای نهاده و انرژی جبران شده است.

ساسول در تازه‌ترین گزارش تجاری خود گفت: عملیات در بخش‌های داخلی آفریقای جنوبی چند چالش عملیاتی را تجربه کرد، به‌ویژه در بخش معدن که بهره‌وری و کیفیت زغال سنگ با برنامه این شرکت فاصله داشته است.

این شرکت پتروشیمی آفریقای جنوبی تأکید کرد: عملکرد ضعیف در بخش ریلی، محدودیت‌ عملیات بندری و قطع برق در آفریقای جنوبی بر حجم فروش در طول 6 ماه دوم سال 2022 میلادی اثر مفنی گذاشته است.

ساسول گزارش عملکرد نیمه دوم سال 2022 میلادی را 21 فوریه (دوم اسفندماه) منتشر خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۲۶۴