مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

لزوم همگرایی پتروشیمی ها برای ساخت بار اول نیازهای صنعت

لزوم همگرایی پتروشیمی ها برای ساخت بار اول نیازهای صنعت
(دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱) ۱۴:۱۳

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: همکاری، تعامل و همگرایی میان کمیته های خودکفایی طرح ها و مجتمع های پتروشیمی می تواند نیازهای آنها را در زمینه تامین قطعه ها و تجهیزات مرتفع کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، احمد شکری در پنجمین جلسه کارگروه فرعی ساخت بار اول و دانش بنیان شدن صنعت پتروشیمی که با حضور نمایندگان کمیته های خودکفایی هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی برگزار شد، اظهارکرد: دستاوردها و تلاش های ارزشمندی از سوی پتروشیمی ها برای داخلی سازی قطعه و تجهیزات مورد نیاز به ثبت رسیده است و اعتماد به ساخت داخل در حال نهادینه شدن است.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی به اهمیت تحقق برنامه های ساخت داخل و بار اول در صنعت پتروشیمی، اشاره کرد و گفت: احصاء تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی، شناسایی توانمندی های ساخت داخل و دانش بنیان و بهم رسانی عرضه و تقاضا در این حوزه، از جمله مهمترین فعالیت های مرکز خودکفایی صنعت پتروشیمی است.

وی افزود: با وجود برخی مشکلات، روند تامین نیاز طرح های پتروشیمی از سوی سازندگان توانمند ایرانی به خوبی در حال انجام است و در ساخت بار اول برخی نیازهای صنعت نیز باید گفت که طرح ها و مجتمع ها نیازهای خود را با بالاترین استاندارد و کیفیت دریافت کرده اند.

شکری ادامه داد: کمیته های خودکفایی شرکت ها باید با بررسی دقیق و کارشناسی، دانش و توانمندی شرکت های ایرانی به ویژه شرکت های دانش بنیان را برای مجموعه مدیریتی خود تبیین کنند و تجهیز طرح ها با بهره گیری از تخصص شرکت های داخلی و تولید بومی انجام شود.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروه های تخصصی برای هر گروه کالایی و استفاده از تجارب کمیته های خودکفایی شرکت های پتروشیمی روند داخلی سازی و به ویژه ساخت اول را تسهیل خواهد کرد و می توان از ظرفیت های موجود این کمیته ها به بهترین شکل بهره برد و در این راستا شرکت ملی صنایع پتروشمیی آماده هرکونه همکاری و تعامل است.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که ایده ها، تجربه ها و دانش اعضای کمیته های خودکفایی مسیر توسعه صنعت پتروشیمی را هموارتر می کند گفت: کمیته های خود کفایی در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی باید شرکت هایی که متعهد به انجام کار نیستند، از فهرست خود حذف کنند و با شرکت هایی کارکنند که دارای تجربه، تخصص و دانش روز جهان هستند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که از 40 تا 90درصد نیازهای صنعت از سوی سازندگان ایرانی تامین می شود گفت: در طرح اسلام آباد غرب که با دانش فنی ایرانی در حال ساخت است تامین حداکثری نیازهای طرح را شاهد هستیم و این امر نشان دهنده وجود تخصص و تجربه شرکت های داخلی فعال در صنعت پتروشیمی است.

مستند سازی و بهره مند شدن از تجربه های موفق و استاندارد سازی آنها باید از سوی کمیته های خودکفایی مورد توجه قرار بگیرد و الگویی برای سایر شرکت ها باشد تا نیازهای خود را تامین کنند.

NPC حامی ساخت بار اول در صنعت پتروشیمی

علی باقری مشاور مدیر طرح ها و مسئول کمیته خودکفایی صنعت پتروشیمی نیز در این جلسه با تشریح عملکرد این مرکز اظهار کرد: همکاری صنعت و سازندگان می تواند زمینه ساز تامین بیشتر نیازهای صنعت از سوی شرکت های ایرانی باشد.

وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشمی به عنوان نماینده حاکمیت بومی سازی قطعه ها و تجهیزات ساخت اول را با توجه به دستورالعمل ها و استاندارد های موجود ضمانت می کند و به دنبال بی نیازی در تامین نیاز پتروشیمی ها از خارج از کشور هستیم.

باقری تصریح کرد: همکاری شرکت های پتروشیمی زمینه ساز تحول دز ساخت نیازهای صنعت می شود و از دانش و تجربه شرکت های توانمند ایرانی برای توسعه صنعت پتروشیمی می توان بهره گرفت تا برنامه ریزی های انجام شده در مسیر توسعه این صنعت ارزش آفرین محقق شود.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۸