کناره‌گیری لوته کمیکال کره جنوبی از یک طرح پتروشیمی در پاکستان

کناره‌گیری لوته کمیکال کره جنوبی از یک طرح پتروشیمی در پاکستان
(سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱) ۱۴:۲۱

شرکت لوته کمیکال کره‌جنوبی با کناره‌گیری از یک طرح پتروشیمی در پاکستان سهام خود را به یک شرکت پاکستانی واگذار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آی‌سی‌آی‌اس، شرکت لوته کمیکال کره جنوبی از یک طرح تولید اسید ترفتالیک خالص (PTA) کنار‌گیری کرد و سهام75.01 درصدی خود در شرکت لوته کمیکال پاکستان (LCPL) را به شرکت شیمیایی لاکی کور اینداستریالزLucky Core Industries پاکستان واگذار می‌کند.

این واگذاری بخشی از راهبرد میان‌مدت شرکت کره‌ای لوته کمیکال با هدف تقویت تجارت مواد ویژه با ارزش افزوده بالاست.

شرکت لوته کمیکال پاکستان با ظرفیت تولید سالانه 500 هزار تن اسید ترفتالیک خالص مجاور اسکله قاسم شهر بندری کراچی تولید می‌کند، سهام خود را به شرکت شیمیایی پاکستان شرکت شیمیایی لاکی کور اینداستریالز به مبلغ 192 میلیارد و 400 میلیون وون کره (156 میلیون دلار) فروخته می‌شود که نسبت به هزینه خرید این سهم ازسوی لوته کمیکال در سال 2009 بیش از 13 برابر شده است.

شرکت شیمیایی لاکی کور اینداستریالز که پیش‌تر با عنوان ICI پاکستان شناخته پلی‌استر (محصول مشتق شده از اسید ترفتالیک خالص) تولید می‌‌کند.

براساس داده‌های آی‌سی‌آی‌اس، این شرکت پاکستانی سالانه 122 هزار تن پلی‌استر و 135 هزار تن الیاف پلی‌استر در لاهور تولید می‌کند.

لوته کمیکال در نظر دارد از وجوه فروش سهام برای ترویج محصولات با ارزش افزوده بالا مانند پلی‌اتیلن، پلی پروپیلن و پلی‌اتیلن ترفتالات بهره‌ گیرد و تجارت تخصصی را گسترش دهد و وارد تجارت مواد سازگار با محیط زیست شود.

لوته کمکیال در ژوئیه 2020 تولید سالانه 600 هزار تن اسید ترفتالیک خالص را در کارخانه خود در اولسان متوقف کرد و آن را به یک مرکز تولید اسید ایزوفتالیک خالص (PIA) تبدیل کرد.
ظرفیت کنونی تولید کارخانه اسید ایزوفتالیک خالص اولسان 520 هزار تن در سال است.

هوانگ جین گو، مدیر‌عامل تجارت مواد اولیه در لوته کمیکال گفت: فروش شرکت‌های تابعه در خارج از کشور بخشی از تعدیل سبد کسب و کار مطابق با دنبال کردن راهبرد چشم انداز 2030 است.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۶