به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

نشست شورای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت برگزار شد

نشست شورای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت برگزار شد
(شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱) ۱۵:۰۵

چهارمین نشست شورای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با هدف ارائه دستاوردها و تبیین راهبردهای جدید به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، چهارمین نشست شورای مسئولیت اجتماعی صنعت نفت امروز شنبه(1 بهمن ماه) با حضور بابک دارابی مشاور اجتماعی وزیر نفت، زینب قیصری مشاور امور زنان و خانواده وزیر نفت ، هادی شایق رئیس دفتر و مشاور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، معصومه زمانی مشاور امور بانوان NPC و همچنین مشاوران اجتماعی مدیران عامل 4 شرکت اصلی تابعه وزارت نفت در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

بر اساس این گزارش ، بابک دارابی در این جلسه با تاکید بر نقش مهم صنعت نفت در اجرای مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: باید با آسیب شناسی دقیق و کارشناسی و خرد جمعی تعهد های انجام شده برای اجرای مسئولیت های اجتماعی نهایی و اجرایی شود و شاهد توسعه ممناطق پیرامونی بخش های مختلف صنعت نفت باشیم.

وی افزود: نیازها و اولویت های مناطق هدف باید بررسی جامع و کاملی شود و بر اساس آن هزینه های پیش بینی شده انجام پذیرد تا تعامل و همگرایی میان صنعت و مردم در راستای توسعه متوزان محقق شود.

دارابی ادامه داد: همکاری مدیران استانی می تواند برای اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها اثر بخش باشد و امیدواریم در سطح استان ها ، طرح های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با شتاب بیشتری و در راستای خدمت به مردم نهایی شوند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت با بیان این که جلسه های متعددی در وزارت نفت با همکاری 4 شرکت اصلی برای نظام مند شدن مسئولیت اجتماعی برگزار می شود اظهار کرد: دولت سیزدهم با جدیت به دنبال تحقق مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت در استان های مختلف است و باید از تمام ظرفیت های موجود در این مسیر استفاده کرد.

شرکت های پتروشیمی پیشتاز در تحقق مسئولیت اجتماعی

علی ربانی مشاور اجتماعی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این جلسه ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای محقق شده به نقش مهم پتروشیمی ها در تحقق مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: شورای های راهبردی در مناطق عسلویه و ماهشهر با عزمی جدی برای اجرای تعهد های خود در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی در حال فعالیت هستند و سال آینده شورای راهبردی منطقه مکران نیز به این جمع افزوده خواهد شد همچنین درسایر مناطق کشور نیز همواره پتروشیمی ها پیشرو بوده اند.

وی ادامه داد: حمایت از عدالت اجتماعی ،ایجاد کسب و کارهای بومی در جوامع محلی ، اشتغال و کار آفرینی ، آموزش و فرهنگ سازی و افزایش تعامل با ذینفعان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و صنعت پتروشیمی ایران در سال های اخیر و به ویژه در استان های بوشهر و خوزستان که دو قطب بزرگ پتروشیمی در آنها قرار دارد دستاوردهای ارزشمندی را در عمل به مسئولیت های اجتماعی به ثبت رسانده است و این روند با همکاری هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی تداوم خواهد یافت.

ربانی با بیان این که با وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای مختلف برای تحقق مسئولیت های اجتماعی تعامل و همکاری خوبی وجود دارد گفت: برای تحقق توسعه پایدار و متوازن نیازمند عزمی ملی هستیم و فرصت ها و چالش ها در اجرای مسئولیت های اجتماعی باید با بررسی کلان و دقیق مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش نیپنا، در این جلسه مشاوران اجتماعی مدیران عامل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران دیدگاه ها و نظرهای خود را در راستای بهبود عملکرد مسئولیت های اجتماعی بیان کردند.


تعداد بازدید : ۳,۸۵۸