ظرفیت تولید پتروشیمی مسجدسلیمان افزایش می‌یابد

ظرفیت تولید پتروشیمی مسجدسلیمان افزایش می‌یابد
(چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱) ۲۰:۰۳

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان از برنامه‌ریزی برای افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ظرفیت تولید این مجتمع خبر داد.

به گزارش نیپنا، مهدی محمدی امروز (چهارشنبه، ۲۸ دی‌ماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه پتروشیمی مسجدسلیمان به‌دلیل بروز بحران شیوع ویروس کرونا پس از دو سال تأخیر در اردیبهشت ۱۴۰۰ در منطقه محروم مسجدسلیمان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: این تعویق، درآمدزایی شرکت را برای بازپرداخت اقساط فاینانسور چینی به تأخیر انداخت.

وی به تلاش شرکت مسجدسلیمان برای مدیریت متعادل کردن هزینه‌ها نسبت به درآمد شرکت اشاره کرد و افزود: ساخت این مجتمع در منطقه محروم مسجدسلیمان بزرگ‌ترین خدمت به مردم آن منطقه بود که درآمد آن افزون‌ بر مردم در نگاه کلان برای کشور هم بااهمیت است.

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان ادامه داد: این شرکت هم‌اکنون برای حدود ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و حدود ۷۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

محمدی ظرفیت اسمی تولید پتروشیمی مسجدسلیمان را سالانه ۱۰۷۵ تن اوره گرانول و ۶۸۰ تن آمونیاک اعلام کرد و گفت: با تحویل خوراک کافی به این مجتمع، مشکلی برای تولید شرکت براساس ظرفیت اسمی نداریم و شرکت ملی گاز ایران پروژه‌ای را برای افزایش فشار دریافت گاز پتروشیمی مسجدسلیمان تعریف کرده است که ۹۰ درصد پیشرفت دارد و پس از تکمیل این پروژه می‌توانیم با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید داشته باشیم.

وی درباره طرح توسعه‌ای این شرکت افزود: مراحل مطالعاتی افزایش ظرفیت مجتمع تا سقف ۱۰ تا ۱۵ درصد انجام شده و ادامه کار در دستور کار شرکت است که در اواخر ۱۴۰۲ آغاز می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان ادامه داد: تا سقف ۲۰ درصد محصولات اوره تحویل خدمات کشاورزی و ۸۰ درصد محصولات فروش صادراتی می‌شود.

محمدی از سهم شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان در یک طرح پتروپالایش در کنار این مجتمع خبر داد و اظهار کرد: پنج محصول جدید در این پتروپالایشگاه تولید خواهد شد.

وی از بهره‌برداری طرح اسمز معکوس (RO) پتروشیمی مسجدسلیمان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح، ۴۵۰ مترمکعب در ساعت دورریز آب مجتمع با برگشت دوباره پس از بازیافت به مدار استفاده می‌شود و تنها ۱۰ مترمکعب در ساعت به حوضچه‌های پساب رفته و تبخیر می‌شود که افزون‌ بر جنبه اقتصادی، از لحاظ زیست محیطی هم مهم است.
شانا
تعداد بازدید : ۱,۹۷۴