همزمان با تولیدی شدن طرح های توسعه ای محقق خواهد شد:

رشد 8 میلیون تنی ظرفیت تولید نفت و گاز پارسیان

رشد 8 میلیون تنی ظرفیت تولید نفت و گاز پارسیان
(چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱) ۱۵:۵۱

مدیر عامل شرکت گروه نفت و گاز پارسیان گفت: با بهره برداری از طرح های توسعه ای این گروه در صنعت پتروشیمی و صنایع پالایشی ظرفیت تولید حدود 8 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مجمع عمومی عادی شرکت گروه نفت و گاز پارسیان امروز چهارشنبه (28 دی ماه) برگزار شد و اسمعیل قنبری مدیرعامل این شرکت گزارشی از روند فعالیت های انجام شده و برنامه های آتی را تشریح کرد.

قنبری با بیان این که این گروه، حدود63درصد از ظرفیت اوره کشور و 24درصد خاورمیانه را در دست دارد گفت: حدود 28درصد ظرفیت تولید متانول کشور را نیز در اختیار داریم و در مجموع 25 میلیون تن ظرفیت تولید انواع محصولات پتروشیمیایی و پالایشی شرکت گروه نفت و گاز پارسیان است.

وی ادامه داد: تولید محصولات پتروشیمی در سال 1401 حدود 21درصد افزایش یافت و ارزش آن به 165 همت رسید که نسبت به سال قبل افزایشی 57درصدی داشت، در همین حال مبلغ فروش نیز رشدی 56درصدی را تجربه کرد و فروش محصولات پالایشی نیز در سال 1401 بیش از 410 همت بوده است که نسبت به سال مالی گذشته حدود 85درصد رشد یافت.

مدیرعامل شرکت گروه نفت و گاز پارسیان افزود: ارزش این گروه که ابتدا 4 همت بود اکنون به 269همت رسیده است و با جدیت پیگیر وصول مطالبه های خود بابت فروش اوره و اصلاح روش های فروش جاری هستیم .

وی با بیان این که طرح پتروشیمی همت که از سوی پتروشیمی پردیس ساخته خواهد شد و طرح های ستاره پارسیان و کیان از مهمترین طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی است  گفت: طرح پترو پالایش سیراف در کنار طرح های توسعه ای در پتروشیمی های زاگرس، کرمانشاه ، تبریز و شیراز سبد محصولات این گروه را متنوع خواهد کرد و منجر به ایجاد ارزش افزوده بیشتری خواهد شد.

قنبری ادامه داد:هدف این گروه استمرار تولید همگام با افرایش تولید است که با توجه به برنامه ریزی های انجام شده تلاش خواهیم کرد که افزون بر تامین نیازهای داخلی در زمینه صادرات نیز جهش را رقم بزنیم.

بر اساس این گزارش ، در مجمع پارسیان بابت هر سهم 510 تومان سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.


تعداد بازدید : ۲,۱۱۵