افزایش ۳۰۰ هزارتنی ظرفیت پی‌وی‌سی کشور

افزایش ۳۰۰ هزارتنی ظرفیت پی‌وی‌سی کشور
(چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱) ۲۰:۰۷

مدیرعامل پتروشیمی اروند از آغاز عملیات اجرایی ساخت واحد توسعه‌ای ۳۰۰ هزار تنی SPVC این شرکت در اوایل سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: بهره‌برداری از آن ظرفیت ۷۰۰ هزار تنی پی‌وی‌سی به یک میلیون تن می‌رسد.

به گزارش نیپنا، محمدرضا کریمی امروز (چهارشنبه، ۲۱ دی‌ماه) در نشست خبری که در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کیف و کفش، چرم و صنایع وابسته برگزار شد، اظهار کرد: پتروشیمی اروند ۴۵ درصد سهم بازار پی‌وی‌سی را در اختیار دارد و خوراک ۵۵درصد بقیه نیز از سوی این شرکت تأمین می‌شود بنابراین محصول SPVC و EPVC وابسته به اروند است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ انجمن در زمینه پی‌وی‌سی، محصولات این شرکت را استفاده می‌کنند، ادامه داد: تولید این شرکت در ۹ ماه امسال ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است که امیدواریم در پایان امسال افزایشی خیره‌کننده داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند، واحد SPVC با ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی به‌طور مستمر و واحد EPVC هم بالای ۹۵ درصد ظرفیت اسمی در ۲ ماه گذشته تولید داشته‌اند که رکوردی بی‌سابقه‌ بوده است.

کریمی با اشاره به اینکه پتروشیمی اروند نگاهی ویژه‌ به ساخت داخل دارد، بیان کرد: توسعه صنایع پایین‌دست به نفع ما و کشور است زیرا افرون بر اشتغالزایی مانع خام‌فروشی می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش SPVC در ۹ ماه امسال ۲۱ درصد و EPVC نیز ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال به داخل افزایش یافته است، اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است که صادرات این شرکت کاهش یافته و به داخل عرضه شده است به طوری‌که در ۹ ماه امسال هیچ محصول EPVC صادر نکرده‌ایم که این موضوع سبب شده است صنایع پایین‌دستی کشور بازار منطقه را در دست گیرند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند تأکید کرد: پتروشیمی اروند با فروش ۲۵ درصد محصولات به صورت اعتباری و اعتبارات اسنادی که مصوبه شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، موافق است.

کریمی با اشاره به اینکه خوراک در دسترس سبب توسعه صنایع پایین‌دستی در کشور می‌شود، گفت: اروند ساخت یک واحد ۳۰۰ هزار تنی SPVC را در برنامه دارد که عملیات اجرایی آن در اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز می‌شود که با بهره‌برداری از آن ظرفیت ۷۰۰ هزار تنی PVC به یک میلیون تن می‌رسد.

وی تصریح کرد: این شرکت هدف‌گذاری کرده است که تا سال ۱۴۰۳ جزو صنایع سبز کشور شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند افزود: هم‌اکنون ۸۵ درصد محصولات شیمیایی و کاتالیست پتروشیمی اروند داخلی است.

کریمی با بیان اینکه سود این شرکت در ۹ ماه امسال نسبت به پارسال افزایش داشته است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود سود این شرکت در پایان سال ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یابد.
کد خبر

تعداد بازدید : ۲,۰۳۰