پیشتازی پتروشیمی تندگویان در بورس کالای ایران

پیشتازی پتروشیمی تندگویان در بورس کالای ایران
(دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱) ۰۹:۳۹

پتروشیمی شهید تندگویان پیشتاز بیشترین ارزش معاملات واحد‌های پتروشیمی در بورس کالای ایران شد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده پیرامون فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا، مشخص شد که طی یک هفته، ارزش کل معاملات محصولات پتروشیمی در این بازار به ۳۱۲۰۶ میلیارد ریال رسید که مبلغ ۱۰۹۴۵ میلیارد ریال آن مربوط به محصولات گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس بود. این مبلغ مربوط به فروش ۴۶۳۲۴ تن از محصولات این گروه بود که نسبت به هفته پیش از آن ۶۸۷ تن افزایش داشت.یازده درصد محصولات پتروشیمی فروش رفته در بورس کالا متعلق به پتروشیمی تندگویان است.

ازاین میزان، سهم پتروشیمی شهید تندگویان بیش از سایر واحد‌های پتروشیمی بود، به طوری که بیش از ۱۱ درصد از کل معاملات محصولات پتروشیمی و بیش از ۳۲ درصد معاملات مختص زیر مجموعه گروه صنایع خلیج فارس، مربوط به این پتروشیمی بود.

بر اساس این گزارش در بورس کالای ایران، تقاضای ۱۸۱۰۰ تن محصولات PET پتروشیمی شهید تندگویان طی یک هفته وجود داشت که این شرکت توانست میزان ۱۲۶۰۲ تن از این تقاضا را عرضه کند و در نهایت ۱۲۰۹۸ تن از محصولات این پتروشیمی به فروش رسید. ارزش معامله این میزان محصولات مبلغ ۳۵۵۸ میلیارد ریال بود که ۱۱.۴ درصد کل معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران طی یک هفته را تشکیل می‌داد.

در بورس کالای ایران ۵۰ واحد مختلف پتروشیمی فعال هستند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند که از این تعداد ۱۱ واحد جزو شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس هستند. مجتمع‌های پتروشیمی شهید تندگویان، اروند، بندر امام (ره)، مهر، کارون، آریاساسول، خوزستان، بوعلی، برزویه، ارومیه و شرکت کود شیمیایی اوره لردگان واحد‌های فعال گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بورس کالای ایران را به ترتیب میزان فروش محصولات تشکیل می‌دهند.

حجم کل معاملات هفتگی این گروه در بورس کالای ایران ۴۶۳۲۴ تن بوده است.

تعداد بازدید : ۱,۹۶۸